کشتار مهاجران آفریقایی به دستور بن سلمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

کشتار مهاجران آفریقایی به دستور بن سلمان را چگونه ارزیابی می کنید؟
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 18:47

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که سکوت بین المللی در قبال جنایتهای عربستان علیه مهاجران موجب تشویق این رژیم به ارتکاب جنایت های بیشتر و هولناک تر می کند.

العالم ـ نظرکده

فعالان رسانه ای یمنی می گویند که عربستان در یک دهه اخیر در هر نقطه ای دست به جنایتی می زند بدون آنکه به قوانین بین المللی و نهادهای بین المللی و جامعه مدنی و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری اهمیت دهد.

فعالان رسانه ای افزودند: انچه که در یمن رخ داد ضعف سازمان ملل در مقابل پول و حامیان مالی را نشان داد. این نهاد تابع کسی می شود که پول بیشتری پرداخت کند. دبیر کل سابق سازمان ملل قبل از آنکه دوره ریاستش به پایان برسد اذعان کرد که عربستان با پرداخت مبالغ هنگفت بارها نامش از فهرست جنایتها در یمن حذف شده است.

فعالان رسانه ای به کشتار وحشیانه پناهندگان آفریقایی به دست نیروهای گارد مرزی عربستان اشاره و تاکید کردند که عربستان پیش از این دست به جنایت دیگری علیه مهاجران زد و قایق مهاجران را بمباران کرد. سازمان بین المللی مهاجرت تاکید کرد که در این حادثه دهها نفر از مهاجران با حملات هوایی عربستان کشته شدند بدون آنکه این کشور بابت این جنایت پوزش طلبی کند.

مسؤولان یمنی در وزارت حقوق بشر جنایتهای عربستان در حق مهاجران را مستندسازی کرده و به طرف های ذیربط ارسال کردند تا دیگر بهانه ای در دست نهادهای حقوق بشر باقی نماند.

فعالان حقوق بشر با انتقاد از معیارهای دوگانه نهادهای بین المللی، تاکید کردند که این نهادها تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا از وقوع جنایتهای جنگی احتمالی در عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین مطلع شوند. اما در قبال جنایتهای عربستان در یمن در طول این 8 سال دست به هیچ اقدامی نزده اند.

مسؤولان وزارت حقوق بشر یمن از سازمان بین المللی مهاجرت و کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیساریای عالی امور مهاجران خواستند تا سکوت خود را بشکنند؛ زیرا این سکوت جنایتکاران را به تشویق جنایت های ضدبشری بیشتری ترغیب و تشویق می کند.

فعالان بین المللی حقوق بشر رفتار عربستان با مهاجران را وحشیانه توصیف کردند که با دستور مقامات این کشور صورت گرفت. آنها تاکید کردند که مهاجرت مساله ای عادی و طبیعی در تمام کشورهاست و هیچ کشوری به جز عربستان مهاجران را به قتل نمی رساند.

پربیننده ترین خبرها