۵۱ مورد نقض آتش‌بس الحدیده و توقیف یک کشتی حامل سوخت یمن

۵۱ مورد نقض آتش‌بس الحدیده و توقیف یک کشتی حامل سوخت یمن
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 21:23

ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه عهد شکنی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بار آتش بس زیر نظر سازمان ملل متحد در الحدیده را نقض کرده است.

العالم - یمن

شبکه خبری المسیره به نقل از اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن، از ۵۱ مورد تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در الحدیده (غرب یمن) خبر داد که ۷ مورد تخلف با گلوله توپخانه و ۳۷ مورد تخلف با گلوله‌های مختلف صورت گرفته است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ائتلاف متجاوز کشتی دیزلی «الصفا» را توقیف کرده و از رسیدن آن به بندر حدیده ممانعت می‌کند، هرچند در جیبوتی بازرسی می‌شود.

ائتلاف متجاوز یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی کشتی حامل گازوئیل این کشور را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرده است.

شرکت نفت یمن اضافه کرد، کشتی «الصفا» حامل گازوئیل یمن با وجود بازرسی در جیبوتی و داشتن مجوز سازمان ملل متحد توسط ائتلاف سعودی توقیف شد.

شرکت یمنی تأکید کرد که ائتلاف سعودی همچنان مانند دزدان دریایی، کشتی‌های حامل سوخت یمن را با همراهی سازمان ملل متحد، مصادره می‌کند تا رنج ملت یمن را دوچندان کند.

ائتلاف سعودی-اماراتی دوشنبه گذشته نیز یک فروند کشتی حامل سوخت این کشور را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرد.

ائتلاف متجاوز پنجشنبه گذشته نیز دو فروند کشتی «فوس انرژی» و «پرنسس حلیمه» حامل گازوئیل را علیرغم بازرسی و کسب مجوزهای ورود از سازمان ملل متحد توقیف کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها