زلال قرآن (1655)؛

هدایت های قرآن کریم چگونه انسان را به مرتبه باور قلبی، یقینی، فلاح و رستگاری می رسانند؟

هدایت های قرآن کریم چگونه انسان را به مرتبه باور قلبی، یقینی، فلاح و رستگاری می رسانند؟
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 22:43

العالم - زلال قرآن

به شهادت آیات زیر:

1– آیات 2 تا 5 سوره مبارکه لقمان:

« تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ .هُدًى وَرَحْمَةً لِلْمُحْسِنِينَ .الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ .أُولَـٰئِكَ عَلَىٰ هُدًى مِنْ رَبِّهِمْ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»

ترجمه: (این (قرآن عظیم و) آیات کتاب حکیم است. که هدایت و رحمت است برای نیکوکاران عالم. آنان که نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و به عالم آخرت کاملا یقین دارن. هم آنان از (لطف) پروردگار خویش به راه راستند و هم آنان رستگاران عالمند).

2– آیه 20 سوره مبارکه جاثیه:

« هَـٰذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ»

ترجمه: (این قرآن برای عموم مردم مایه بصیرت بسیار و برای اهل یقین موجب هدایت و رحمت پروردگار است).

3– آیات 98 و99 سوره مبارکه حجر:

« فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ .وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّىٰ يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ»

ترجمه: (پس به ذکر اوصاف کمال پروردگارت تسبیح گو و از نمازگزاران باش (تا به یاد خدا شاد خاطر شوی). و دائم به پرستش خدای خود مشغول باش تا یقین (ساعت مرگ و هنگام لقای ما) بر تو فرا رسد).

معارف حقّه الهیه منبعث از آیات نورانی قرآن کریم وقول و فعل رسول الله (ص) و ائمه معصومین (ع)، بصیرت بخش و یقین آفرین هستند و اگر انسان با درک و فهم دقیق حقایق آن ها به مرتبه باور قلبی و قطعی و یقینی برسد و با پذیرش کامل و با اطاعت محض از دستورات آنها در صراط مستقیم الهی قرار گیرد و با انجام اعمال صالحه (عبادت خالصانه و عبودیت صادقانه) در همه شئون و ابعاد زندگی خود بپردازد، خداوند رحمان هم به فضل و عنایت ویژه خود، او را به فلاح و رستگاری می رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها