عملیات «سلفیت» و سرنگونی کابینه نتانیاهو قبل از تشکیل

عملیات «سلفیت» و سرنگونی کابینه نتانیاهو قبل از تشکیل
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 13:53

کارشناسان و ناظران بر این باورند که عملیات «سلفیت» تمام محاسبات و برنامه های نتانیاهو را نقش بر آب کرد و کابینه او را قبل از تشکیل فرو ریخت.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان امور منطقه می گویند که تمام سیستم امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی اعم از شهرک نشینان، نیروهای نظامی شین بت و ارتش، در مواجهه با عملیات های قهرمانانه فردی در کرانه باختری اشغالی سردرگم و آشفته هستند.

این کارشناسان می افزایند که شهرک نشینان پس از عملیات قهرمانانه فردی، احساس امنیت در کرانه باختری را از دست داده اند و به همین علت از مقامات رژیم اشغالگر خواستند تا برخلاف تصمیم سال 2002، عملیات نظامی انجام دهند.

کارشناسان خاورمیانه اشاره کردند که مردم فلسطین یک ملت زنده است و هر از چند گاهی جهان را با ایستادگی و ناتوان ساختن اشغالگران در مقابله با خود به شگفت وا می دارد؛ همان گونه که تیپ جنین، عرین الأسود، عدی تمیمی و محمد صوف علیه حملات اشغالگران و استکبار قیام کردند به شکلی که تمام سیستم امنیتی اشغالگر از سرکوب انقلاب جوانان فلسطینی در کرانه باختری ناتوان مانده اند.

رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود تأکید می کنند که عملیات قهرمانانه «سلفیت» سدی بر سر راه تشکیل کابینه فاشیست نتانیاهو است.

رهبران این جنبش می گویند که عملیات «سلفیت» باعث عمیق تر شدن بحران داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین در برابر تشکیل دولت افراطی نتانیاهو شده است.

رهبران مقاومت می افزایند که افراط گرایی روز به روز در رژیم اشغالگر افزایش می یابد، زیرا فلسطینی ها هر کجای خیابان یا خانه هایشان هدف قرار می گیرند.

رهبران جنبش جهاد اسلامی توضیح می‌دهند که هر چه افراط‌گرایی و حملات رژیم اشغالگر بیشتر شود، مقاومت در برابر این رژیم هم بیشتر می‌شود، بنابراین قیام مسلحانه علیه رژیم اشغالگر روز به روز افزایش می‌یابد و عملیات «سلفیت» این رژیم را به هراس انداخته است به گونه ای که برای موجودیت خود واقعا احساس خطر می کند.

رهبران این جنبش خاطرنشان می‌کنند که کابینه نتانیاهو افراطی‌ترین کابینه در تاریخ تشکیلات رژیم اشغالگر صهیونیستی است، چرا که فشارهایی از سوی برخی احزاب درون و بیرون تشکیلات به‌ویژه از سوی یهودیان تندرو در آمریکا برای تشکیل لابی یهودی-آمریکایی توسط نتانیاهو وجود دارد.

همزمان عملیات های فردی قهرمانانه و همچنین مقاومت در سرتاسر فلسطین، نشان دهنده قدرت و عزم راسخ فلسطینی ها برای مقابله با افراط گرایی نتانیاهو است و تاکید می کند که همه مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست با هر نوع کابینه ای، مقاومت خواهند کرد و اسلحه خود را تا شکست کامل صهیونیست ها و خروج از سرزمین های اشغالی فلسطین بر زمین نخواهند گذاشت.

رهبران جنبش حماس نیز به نوبه خود می گویند که عملیات قهرمانانه سلفیت محاسبات رژیم صهیونیستی را تغییر داد، زیرا تمام توهمات این رژیم را مبنی بر ایجاد نسل جدید فلسطینی مخالف مقاومت مسلحانه از بین برد.

رهبران این جنبش عملیات سلفیت را بی‌نظیر می‌دانند، زیرا برای اولین بار باعث شد تا نیروهای اشغالگر فکر کنند که رگبار گلوله‌ها از سوی نیروهای نظامی می‌آید و نه از جانب محمد صواف جوان شجاع فلسطینی؛ جوان اصیلی که از بطن مقاومت متولد شد و در مسیر عدی تمیمی و ابراهیم نابلسی گام نهاد و اینها هنوز صفحات اول قاموس و واژه نامه مفاهیم «مقاومت» است.

رهبران حماس تاکید می کنند که عملیات سلفیت پاسخی تند به تمام اظهارات سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد از بین بردن قیام در کرانه باختری اشغالی بود.

رهبران این جنبش تأکید می‌کنند که رژیم اشغالگر پس از عملیات‌های قهرمانانه فردی، مطمئن شده است که ریشه‌کن کردن ایده مقاومت مسلحانه در ذهن جوانان فلسطینی برای همیشه غیرممکن است حال هرچقدر تفکر یهودی را ترویج کند یا حملات خود را افزایش دهد یا بر وسعت شهرک‌های خود بیافزاید. این رهبران اعلام کردند صدای سلاح مقاومت تا زمانی که اشغالگران غاصب در سرزمین‌های فلسطینی حضور دارند، همواره طنین انداز خواهد بود.

گفتنی است که روز سه شنبه با حمله مسلحانه دو فلسطینی در شهرک آریل در جنوب نابلس سه شهرک نشین صهیونیست کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. مجریان این عملیات نیز پس از فرار اولیه از محل و درگیری های بعدی به شهادت رسیدند. رسانه های عبری این عملیات را نشانه ناکارآمدی سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی دانستند. این اتفاقات همزمان با روی کارآمدن مجدد بنیامین نتانیاهو برای ریاست کابینه رژیم اشغالگر رخ داد که طبق برنامه های اعلام شده اش قرار است فاشیست ترین و افراطی ترین کابینه را در تاریخ رژیم اشغالگر تشکیل دهد.

پربیننده ترین خبرها