جزئیات تکان دهنده درباره جنایت قتل جوان یمنی در ریاض

جزئیات تکان دهنده درباره جنایت قتل جوان یمنی در ریاض
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 20:34

خانواده "علی عاطف هضبان العلیی" جوان یمنی که به شیوه ای هولناک توسط سرویس های امنیتی سعودی به قتل رسید، جزئیات تکان دهنده ای از این حادثه را فاش کردند.

العالم - عربستان سعودی

خانواده علی طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، تایید کردند که پسرشان در سپتامبر گذشته از محل کارش ربوده شد، و در معرض ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به قتل رسید. این خانواده ادعای رژیم سعودی مبنی بر اینکه علت مرگ علی، خفگی و یا حلق آویز شدن است، رد کردند.

آنها تاکید کردند که مقامات سعودی به آنها اجازه معاینه جسد را ندادند که این امر نشان دهنده دست داشتن سرویس های امنیتی دولتی عربستان در قتل است.

جنایت رژیم سعودی علیه علی اولین جنایت این رژیم نیست، بلکه یادآور جنایات و تخلفات متعدد و مستمری است که مهاجران با آنها روبرو می شوند؛ از جمله اعدام‌های فراقانونی، شکنجه و بهره‌کشی که ناقض قوانین و پیمان های بین المللی است.

در همین حال دکتر امیرالدین جحاف رئیس «سازمان انسان» با محکوم کردن شدید جنایت رژیم سعودی بر ضد علی عاطف العلیی جوان یمنی اظهار داشت: ما در سازمان "انسان" بدون تبعیض در کنار تمام یمنی هایی هستیم که از حق برخورداری از زندگی شرافتمندانه محروم هستند؛ ما برای آنکه یمنی ها به حقوق خود دست یابند، مبارزه می کنیم.

دکتر جحاف از نهادها و سازمان های بین المللی و حامی حقوق بشر خواست تا نقش خود را در دفاع از حقوق بشر و حمایت از آزادی انسان ها پر رنگ تر کنند.

محافل رسمی و حقوقی در صنعا با محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه علیه مهاجران یمنی در عربستان، آن را نشان دهنده رفتار وحشیانه رژیم سعودی دانستند.

پربیننده ترین خبرها