ادعای تایوان درباره کشف و رهگیری اهداف نظامی

ادعای تایوان درباره کشف و رهگیری اهداف نظامی
جمعه 27 آبان 1401 - 09:20

وزارت دفاع تایوان از شناسایی و رهگیری اهداف نظامی هوایی و دریایی اطراف این جزیره خبر داد.

العالم _ آسیا

وزارت دفاع تایوان صبح جمعه به وقت تهران از شناسایی اهداف نظامی اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفع تایوان اعلام کرد که ۱۵ جنگنده و ۳ کشتی نظامی ارتش چین اطراف تایوان شناسایی شدند.

وزارت دفاع این کشور از پایش منطقه توسط نیروهای مسلح تایوان، پرواز هواپیماها و حرکت، شناورهای نیروی دریایی این جزیره خبر داد.

این وزارتخانه مدعی تسلط بر اوضاع و آماده باش یگان‌های موشکی تایوان در تقابل احتمالی با نیروهای چین شد.

چندی قبل، ارتش چین در یک نمایش قدرت ۶۴ فروند جنگنده خود را اطراف جزیره تایوان فرستاد. وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود اعلام کرد که ۶۳ فروند جنگنده چین به همراه ۴ رزم ناو این کشور اطراف آب‌ها و منطقه شناسایی هوایی تایوان ماموریت انجام دادند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

تنش چین با تایوان در هفته‌های گذشته به اوج رسید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است، اقدامی که خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

کارشناسان امور نظامی بر این باورند نمایش تسلیحات جدید چین در نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی این کشور هشدار به ایالات متحده در مورد تایوان است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها