مسکو: آمریکا همیشه متحدانش را رها می‌کند و سرنوشت اوکراین هم جز این نیست

مسکو: آمریکا همیشه متحدانش را رها می‌کند و سرنوشت اوکراین هم جز این نیست
جمعه 27 آبان 1401 - 16:41

معاون شورای امنیت روسیه به کی‌یف هشدار داد که واشنگتن همواره متحدانش را تنها می‌گذارد و سرنوشت اوکراین هم جز این نخواهد بود.

العالم - اروپا

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور به اوکراین هشدار داد که آمریکا همیشه متحدانش را تنها می‌گذارد و سرنوشت اوکراین هم جز این نیست.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت، بعد از انتخابات میان دوره‌ای جمهوری خواهان، کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند و آغاز پایان حمایت آمریکا از اوکراین را کلید زدند.

وی افزود: جمهوری خواهان وعده داده اند که کمکهای مالی ایاات متحده به اوکراین را بیشتر مورد بررسی قرار دهند. موضوع ارسال پول به اوکراین یک موضوع بغرنج میشود و نمایندگان کنگره میخواهند بررسی کنند که این پول ها کجا رفته است.

رئیس جمهور سابق روسیه اضافه کرد: این مورد درباره ده ها میلیارد دلاری که جو بایدن به تازگی درخواست آن را داده است نیز صدق خواهد کرد.

معاون شورای امنیت روسیه در عین حال اضافه کرد، شکی وجود ندارد که تامین مالی اوکراین به عنوان بخشی از پروژه روس هراسی نخبگان سیاسی آمریکا علیه مسکو، ادامه خواهد یافت. با این حال این مساله خیلی خیلی سختتر خواهد شد و مردم عادی آمریکا به تدریج واقعیت را خواهند فهمید.

پس از چهار سال دوری از مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان با کسب 218 کرسی در انتخابات میان دوره ای دوباره کنترل این مجلس را به دست گرفتند تا به مانع بزرگی در مسیر رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده تبدیل شوند. رسانه‌های آمریکایی بامداد شامگاه چهارشنبه، حزب جمهوری‌خواه را صاحب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کردند.

بایدن در واکنش به پیروزی حزب رقیب با انتشار یک بیانیه تصریح کرد: «من به (کوین) مک کارتی رهبر (جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان) به خاطر کسب اکثریت مجلس نمایندگان توسط جمهوری‌خواهان تبریک می‌گویم و آماده همکاری با جمهوری‌خواهان مجلس هستم تا نتایجی را برای خانواده‌های کارگران نتیجه‌بخش باشیم».

جمهوریخواهان آمریکایی مخالف کمکهای مالی و تسلیحاتی بی حساب و کتاب به اوکراین هستند و قول دادند در صورت پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای این کمک ها را قطع کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها