گزارش مشروح العالم از حضور گسترده فلسطینیان در مراسم تشییع باشکوه قربانیان نوار غزه + ویدئو

جمعه 27 آبان 1401 - 18:13

دهها هزار فلسطینی با حضور رهبران گروه های فلسطینی و نمایندگان مجلس قانون گذاری و مسئولان دولتی در مراسم تشییع پیکر قربانیان آتش سوزی در اردوگاه جبالیا در نوار غزه مشارکت کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اجساد قربانیان با پرچم فلسطین پیچیده شده بود و درفضایی آکنده از همبستگی و همدلی، نماز میت بر پیکر قربانیان قرائت شد.

"جمیل علیان" از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: 21 نفر بر اثر ظلم و ستمگری جامعه جهانی و رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند. ملت ما به همبستگی و همدلی و پشتیبانی تمام عرب ها و تمام آزادگان جهان نیاز دارد.

"سهیل الهندی" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به نوبه خود مسئولیت حادثه اسفبار روز گذشته را به عهده اسراییلی ها نهاد و گفت: این حادثه بر اثر محاصره ظالمانه علیه غزه رخ داد. این محاصره باید به پایان برسد. ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم این محاصره ادامه پیدا کند. در کنار این خانواده داغدیده هستیم و تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا به همراه طرف های ذیربط به واقعیت این حادثه پی ببریم.

بزرگ خاندان خانواده ابوریا که این آتش سوزی در آپارتمان آنها اتفاق افتاد، از تمام کسانی که در این فاجعه عظیم در کنار خانواده اش بوده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی از جنبش حماس، رهبران حماس، دستگاه های امنیتی، اهالی اردوگاه جبالیا و نیروهای دفاع شهری در نوار غزه که به رغم امکانات ناچیز تمام تلاش خود را برای نجات اعضای این خانواده بکار بستند، تشکر فراوان کرد.

بزرگ خاندان ابوریا خطاب به رژیم اشغالگر اسراییلی گفت: ما ایستادگی می کنیم و تا آخر در سرزمین خود ثابت قدم و پایدار باقی خواهیم ماند.

از سوی دیگر "زیاد النخاله" دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای به خانواده ابو ریا و تمام خانواده هایی که عزیزان خود را در این آتش سوزی مهیب در اردوگاه جبالیا از دست دادند، تسلیت گفت و تمام ملت فلسطین را به اتحاد و همدلی و همبستگی با خانواده های داغدیده و در راس آنها خانواده ابو ریا و تمام اهالی اردوگاه جبالیا و نوار غزه دعوت کرد.

خالد مشغل: انگشت اتهام به سمت کسی که غزه را محاصره کرده است

"خالد مشعل" ریییس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج در پیامی گفت: ملت ما در هر حادثه ای متحد و یکپارچه هستند. مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای خانواده ابو ریا دلیل بر وحدت و یکپارچکی ملت ماست.

وی افزود: تمام اردوگاه های فلسطینی در لبنان برای ابراز همبستگی با این فاجعه جانسوز نماز میت غایب بر روح شهدای حادثه روز گذشته در اردوگاه جبالیا قرائت کردند.

خالد مشعل تصریح کرد: انگشت اتهام و محکومیت به سمت کسی است که غزه را محاصره کرده و از ورود تجهیزات لازم برای نیروی دفاع شهری جلوگیری می کند.

رییس جنبش حماس در خارج از همان لحظه نخست تماس هایی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و رهبران غزه برقرار کرد تا از جزییات حادثه مطلع گردد . همچنین بسیاری از رهبران امت در تماس تلفنی با خالد مشعل این حادثه جانسوز را تسلیت گفته و ابراز همبستگی کردند.

شب گذشته 21 نفر که در میان آنها 7 کودک و زن نیز بوده اند، در آتش سوزی اتفاق افتاده در یک ساختمان مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه جان باختند. آتش سوزی در یک واحد آپارتمانی در ساختمانی چند طبقه رخ داد و بخش های گسترده ای از این ساختمان مسکونی را فرا گرفت و همین مساله باعث افزایش تعداد جانباختگان و مجروحین شد و شهروندان و نیروهای امدادی تلاش فراوانی برای مهار آتش سوزی کردند.

پربیننده ترین خبرها