شک آمریکا درباره موشک هایپرسونیک ایران از روی کینه و هراس

شک آمریکا درباره موشک هایپرسونیک ایران از روی کینه و هراس
شنبه 28 آبان 1401 - 11:17

سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: "گزارش هایی به دست ما رسیده است که نشان می دهند ایران موشک هایپرسونیک ساخته است، ما هنوز در صحت این گزارش ها تردید داریم."

العالم - کشکول

کاملا روشن است که یقین یا تردید آمریکا درباره حوادث جاری در ایران هیچ ارتباطی به حقایق موجود در این کشور ندارد بلکه صرفا برخاسته از تمایلات و جهت گیری های خاص آمریکا و مطالبی است که این کشور مایل است درباره ایران بشنود حتی اگر با بدیهی ترین مسائل در تضاد باشد.

به نظر می رسد که آمریکا دوست دارد صحت هر خبری را که درباره پیشرفت ایران و تقویت قدرت بازدارندگی آن می شنود، زیر سئوال ببرد، تا حدی که انگار می گوید: "من شک می کنم پس هستم". نکته قابل توجه این است این شک های آمریکا در مورد ایران – که هیچ وقت به یقین ختم نمی شوند – فقط برای شک کردن است.

شک آمریکا درباره پیشرفت های ایران از جایی شروع شد که ایران اولین موشک ساخت دانشمندان داخلی را پرتاب کرد. در آن زمان آمریکا اعلام کرد که ایران این موشک را از کره شمالی خریده است اما بعدها وقتی که ایران موشک های بیشتری تولید کرد، باز هم شک آمریکا پا بر جا ماند و این بار اعلام کرد که ایران فناوری ساخت موشک را از کره شمالی گرفته است.

همین داستان درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران هم تکرار شد؛ آمریکا این بار هم توانایی ایران در تولید رآکتورهای هسته ای و غنی سازی اورانیوم با درصد بالا را زیر سئوال برد و اندکی بعد با همدستی رژیم صهیونیستی، به منظور توقف پیشرفت برنامه هسته ای ایران، شروع به ترور دانشمندان ایرانی کرد.

درباره پهپادهای ساخت ایران هم همین داستان تکرار شد. این بار آمریکا توانایی ایران را در ساخت پهپاد زیر سئوال برد اما امروز هر جای دنیا با پهپاد هدف قرار داده می شود، به سرعت انگشت اتهام را به سمت ایران می گیرد. آمریکا همیشه در متهم کردن ایران شتاب می کند تا حدی که ادعا کرده است که روسیه به لطف پهپادهای ایرانی، معادله جنگ در اوکراین را به نفع خود تغییر داده است.!!

این شک های بیمارگونه آمریکا با پرتاب اولین موشک ماهواره بر ایران به فضا، به شدت تشدید شد اما وقتی که ماهواره ها در مدار قرار گرفتند و ایران اولین موجود زنده را به فضا فرستاد و زنده برگرداند، اعلام کرد که این پیشرفت باعث تقویت قدرت نظامی ایران می شود.!

این شک با شدت و قدرت بیشتری در قبال سامانه های پدافند هوایی ایران ادامه یافت تا اینکه ایران با سامانه پدافند هوایی ایرانی "سوم خرداد"، پهپاد گلوبال هاوک را که نقطه اوج صنایع نظامی آمریکا به شمار می رفت، بر زمین نشاند. این پهپاد که 250 میلیارد دلار ارزش داشت، در ارتفاع 20 هزار متری به محض ورود به حریم هوایی ایران، هدف قرار گرفت.

امروز هم آمریکا دوباره همان شک ها را این بار درباره موشک هایپرسونیک ایران مطرح می کند، موشکی که پنج برابر صوت سرعت دارد و می تواند از همه سامانه های دفاع موشکی عبور کند و هیچ فناوری قادر به مقابله با آن نیست.

البته آمریکا حق دارد تولید چنین موشکی را زیر سئوال ببرد زیرا این موشک از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است و می تواند با سرعت بسیاری اوج بگیرد به نحوی که پیش بینی مسیر حرکت و رهگیری این موشک دشوار است و این بدان معناست که تمام سامانه های پدافند هوایی که کشورهای منطقه با هزینه های ده ها میلیارد دلاری از آمریکا خریده اند، آهن پاره ای بیش نیستند. بنابراین آمریکا حق دارد همیشه در پیشرفت های ایران شک کند. به قول شاعر مشهور عرب، طرفه بن عبد، "گذشت زمان همه چیزهایی را که نمی دانستید، برایتان روشن می کند.. و خبرهایی برایتان می آورد که از آنها بی خبر بودید".

پربیننده ترین خبرها