پاسخ کنعانی به سوال العالم درباره سفر وزیر خارجه عمان و بحث‌ آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران

پاسخ کنعانی به سوال العالم درباره سفر وزیر خارجه عمان و بحث‌ آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران
دوشنبه 30 آبان 1401 - 12:07

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تقویت مناسبات و تحکیم روابط ایران و عمان نیاز به مشورت‌های نزدیک دو کشور در حوزه بانکی و اقتصادی دارد.

العالم _ ایران / سیاسی

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۳۰ آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران، در پاسخ به سوال شبکه العالم، درباره سفر وزیر خارجه عمان و بحث‌ آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران نیز اظهارداشت:‌ رابطه ما با عمان بسیار نزدیک، دوستانه و سازنده است. دو کشور موضوعات مختلفی برای گفت‌وگو تبادل نظر و همکاری در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای اخیر در تهران متمرکز بر همین موضوعات بود، بیان داشت: مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور روند رو به رشدی را در یک سال گذشته شاهد است. تقویت این مناسبات و تحکیم آن نیازمند مشورت‌های نزدیک دو کشور در حوزه بانکی و اقتصادی دارد. مشورت‌های سیاسی به مناسبات دو کشور کمک می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: امنیت منطقه‌ای برای دو کشور حائز اهمیت است و دو کشور تبادل نظر نزدیک و مشورت‌‌های خوبی دارند و شرایط منطقه‌ای اقتضا می‌کند مشورت‌ها به صورت دوره‌ای در پایتخت‌‌ها ادامه یابد.

کنعانی خاطرنشان کرد: عمان تلاش‌های خیرخواهانه داشته و ایران همواره از تلاش‌های خوب و نیات صادقه این کشور در حوزه‌های مورد نظر تشکر و استقبال کرده است و در این جا از این تلاش‌ها تقدیر و تشکر می‌‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها