رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در پکن/ تشدید قرنطینه در پایتخت چین

رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در پکن/ تشدید قرنطینه در پایتخت چین
سه شنبه 1 آذر 1401 - 08:20

چین در حال مقابله با موج جدیدی از شیوع کووید-19 و سویه اومیکرون آن است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن، پایتخت چین، روز سه‌شنبه رکورد جدیدی از حیث ابتلا به کووید-19 به ثبت رساند. این شهر با محدودیت‌هایی شدید که فعالیت مدارس را به حالت مجازی درآورده، بسیاری از رستوران‌ها را به تعطیلی کشانده و کارمندان را وادار به دورکاری کرده مواجه است.

بنا بر اعلام مقامات بهداشتی، بیش از 28 هزار مورد مبتلای جدید در سراسر کشور در 24 ساعت اخیر گزارش شده است - که نزدیک به بالاترین رکورد از زمان آغاز همه گیری محسوب می شود. استان گوانگدونگ و شهر چونگ کینگ به ترتیب بیش از 16 هزار و 6 هزار و 300 مورد ابتلا را ثبت کردند.

موارد ابتلای جدید در پکن نیز در روزهای اخیر افزایش یافته و از 621 مورد در روز یکشنبه به 1 هزار و 438 مورد در روز سه شنبه رسیده است که برای پایتخت چین یک رکورد محسوب می شود.

چین همچنان به سیاست موسوم به کوویدِ صفر متعهد مانده است. این کشور برای کنترل شیوع بیماری، قرنطینه‌های فوری و آزمایش‌های انبوه را اجرا کرد و موفقیت بزرگی در مراحل اولیه همه‌گیری به دست آورد.

اما جدیدترین موج شیوع کووید-19، در حال آزمایش محدودیت‌های این راهکار سخت‌گیرانه است. مقامات مایلند از قرنطینه‌های سراسری مانند آنچه در شانگهای در آوریل به مدت 2 ماه به اجرا گذاشته شد و اقتصاد این مرکز مهم مالی و وجهه بین‌المللی آن را مخدوش کرد، اجتناب کنند.

مقامات می گویند سه نفر از ساکنان سالمند پکن که به بیماری‌های زمینه ای مبتلا بودند، بر اثر ابتلا به کووید-19 در روزهای اخیر جان خود را از دست دادند و این اولین مرگ و میر ناشی از کووید در چین از ماه مه به شمار می رود.

در حالی که پایتخت تا کنون از تعطیلی و قرنطینه عمومی خودداری کرده است، به دلیل الزام به تست منفی 24 ساعته برای ورود به بیشتر فضاهای عمومی، پکن به طور گسترده ای با قرنطینه ساختمان ها و صف های طولانی آزمایش PCR مواجه است.

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، سالن‌های ورزشی و پارک‌ها تعطیل شده‌اند و رویدادهای بزرگی مانند کنسرت‌ها نیز در پکن لغو شده‌اند.

هفته گذشته چندین شهر چین آزمایش‌های انبوه کووید را لغو کردند، اما برخی بعداً آن‌ها را بازگرداندند؛ موضوعی که بر دشواری کنترل سویه اومیکرون ویروس کرونا که به سرعت در حال گسترش است، مهر تأکید می‌زند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها