مشاور بشار اسد: حوادث ایران بخشی از طرح برنامه ریزی شده علیه محور مقاومت است

مشاور بشار اسد: حوادث ایران بخشی از طرح برنامه ریزی شده علیه محور مقاومت است
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 12:23

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: آنچه در ایران رخ می دهد در راستای راهبرد آمریکا شامل فرسوده کردن روسیه و ایران و ادامه محاصره اقتصادی سوریه است.

العالم - سوریه

بثینه شعبان مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ترکیه به بهانه های واهی به دنبال نگه داشتن تروریستهایی که زیر چتر آن فعالیت می کنند در شمال غرب سوریه است و این از نظر بین المللی مردود است زیرا هیچ کشوری حق ندارد که از امنیت خود در داخل کشور دیگر حمایت کند.

وی افزود: ترکیه به تعهدات خود با روسیه پایبند نیست و به دنبال بهانه برای اجرای طمع ورزی خود در اراضی سوریه و عراق است.

شعبان گفت: پس از شکست جنگ تروریستی علیه سوریه، ترکیه و آمریکا برای دفاع از عوامل و عناصر خود در منطقه وارد عمل شدند.

وی افزود: اگر دخالت مستقیم آمریکا برای حمایت از تروریستها نیود، سوریه در شرف آزادسازی منطقه التنف بود. هدف امریکا قطع ارتباط میان سوریه و عراق و اردن و جدا کردن کشورهای عربی از یکدیگر و محروم کردن آنها از ارتباط طبیعی است و این بخشی از محاصره اقتصادی علیه ملت سوریه است.

شعبان تاکید کرد: هدف از جنگهایی که غرب آنرا رهبری می کند، فروپاشی کشورها از داخل و تشکل بلوک منطقه ای علیه این کشورهاست.

وی افزود: آنچه در ایران رخ می دهد بخشی از طرح برنامه ریزی شده برای شکستن محور مقاومت است. این در راستای راهبرد آمریکا شامل فرسوده کردن روسیه و ایران و ادامه محاصره اقتصادی سوریه است. روسیه امروز می جنگند تا جهان چند قطبی باشد.

درباره روابط با روسیه و ایران هم شعبان گفت: عملیات نظامی روسیه برای حمایت از دونباس ثابت کرد که روابط میان روسیه و سوریه محکم است.

وی از روابط خوب و بدون نقص سوریه با روسیه و ایران با سوریه سخن گفت.

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به پایداری کشورش علیه جنگ تروریستی، افزود: ما از فرهنگ و آینده خود علیه کشورهای غربی که به دنبال هیمنه وسیطره بر کشورهای ما و منطقه ما هستند، دفاع می کنیم.

شعبان گفت: سوریه بار دیگر یکپارچه خواهد شد و ما از اراضی خود چشم پوش نخواهیم کرد. جنگ امروز بیش از آنکه جنگ نظامی و اقتصادی باشد جنگ فکری است.

پربیننده ترین خبرها