«بن گویر» افراطی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

«بن گویر» افراطی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی
جمعه 4 آذر 1401 - 13:24

«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود، با انتصاب «ایتمار بن‌گویر» عضو افراط‌گرای پارلمان رژیم صهیونیستی، به عنوان وزیر امنیت داخلی این رژیم موافقت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

شب گذشته مفاد توافقنامه ائتلافی بین حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و «قدرت یهودیت» به رهبری «ایتمار بن‌گویر» امضا شد و بن‌گویر منصب وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به دست آورد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، براساس مفاد این توافقنامه حزب قدرت یهودیت مناصب وزارت امنیت ملی (وزیری با اختیاراتی بیشتر از وزرات امنیت داخلی)، وزارت توسعه شهرک‌های الجلیل، النقب و وزارت میراث، معاونت نخست‌وزیر کابینه را دریافت کرده است.

علاوه‌براین، حزب قدرت یهودیت به رهبری بن‌گویر ریاست کمیته امنیت داخلی و ریاست کمیته «صندوق اسرائیل» را نیز به طور متناوب در دست خواهد داشت.

گالری

قرار است بعد از روی کار آمدن بن گویر در جایگاه وزارت داخلی رژیم صهیونیستی یک سپاه کامل از نظامیان ایجاد شود تا وظیفه آن، بازگرداندن کنترل تل‌آویو به خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین باشد.

«یاریف لوین» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود در این باره گفته است: این اولین توافق در راه استقرار یک دولت راست‌گرای باثبات به رهبری بنیامین نتانیاهو است.

بن‌گویر نیز شب گذشته بعد از موافقت نتانیاهو مدعی شده بود: «امشب گام بزرگی برای امضای یک توافقنامه ائتلافی کامل، برای تشکیل یک دولت کاملاً راست‌گرا برداشتیم».

ایتمار بن گویر، از افراطی‌ترین اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به شمار می‌رود؛ او چندین و چند بار با سلاح و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی حمله کرده است. برخی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز قدرت‌یابی او در کابینه نتانیاهو را یک تهدید بزرگ برای موجودیت رژیم صهیونیستی تلقی کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها