بولتون: رویکرد ترامپ کهنه و خسته کننده است

بولتون: رویکرد ترامپ کهنه و خسته کننده است
شنبه 5 آذر 1401 - 17:50

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، رفتارهای وی را کهنه و خسته کننده خواند و گفت که حزب جمهوریخواه آماده است به سوی چهره ای جدید چرخش کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روزنامه گاردین، بولتون تازه ترین مقام سابق کاخ سفید است که ترامپ را در پی ضعیف ظاهر شدن جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره، شماتت می کند.

بولتون به گاردین گفت: دلایل بسیاری علیه نامزدی ترامپ وجود دارد اما یک موردی که اکنون می شنوم تعداد افرادی است که ترامپ را در ذهنشان خاموش کرده اند و به وی نمی اندیشند.

وی افزود: حتی اگر آنها رویکرد و سیاست های وی را می پسندند، نمی خواهند بازنده باشند و این نگرانی وجود دارد که در صورت نامزدی ترامپ، وی نه تنها در انتخابات سراسری شکست می خورد، بلکه تعداد زیادی نامزدهای جمهوریخواه را نیز با خود پایین می برد.

بولتون با چهره هایی چون مایک پنس معاون ترامپ در زمان ریاست جمهوری، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، ویلیام بار دادستان کل پیشین این کشور و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل هم عقیده است.

این افراد می گویند جمهوریخواهان در سال ۲۰۱۸ نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان را از دست دادند، در سال ۲۰۲۰ در انتخابات ریاست جمهوری و سنا شکست خوردند و در سال ۲۰۲۲ انتخابات سنا را واگذار کردند و کمتر از سطح انتظار در انتخابات مجلس نمایندگان ظاهر شدند.

پل رایان از شخصیت های جمهوریخواه مجلس نمایندگان، ترامپ را مقصر این مساله دانسته و گفته است: ما از ترامپ عبور می کنیم و پیروزی در انتخابات ها شکل می گیرد، ما به ترامپ پایبند هستیم و شکست رخ می دهد.

بولتون در ادامه گفت: بی شک حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی می تواند برای یک نامزد در حزب جمهوریخواه، بسیار ارزشمند باشد. اما تکیه بر این تائیدیه یا نشان دادن خود به عنوان نامزد مورد تائید ترامپ، در انتخابات سراسری سمی است. از اینرو اگر واقعا خواهان پیروزی در انتخابات هستید، ترامپ راهکار نیست.

بولتون یادآور شد که نظرسنجی ای که خودش انجام داده، نشان می دهد پایگاه ترامپ در درون حزب جمهوریخواه به آرامی اما به طور پیوسته طی دو سال رو به کاهش گذاشته است.

وی افزود: یک پرسش این بود که آیا ترامپ را می خواهید یا خواهان یک چهره تازه هستید؟ در آخرین نظرسنجی ام، بیش از ۵۰ درصد گفتند که خواهان یک چهره تازه هستند. این رویه ادامه دارد. شخصا فکر نمی کنم که بایدن (رئیس جمهوری فعلی آمریکا) از طرف دموکرات ها نامزد شود و این مساله نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پنس و پمپئو در میان رقبای احتمالی ترامپ برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ هستند اما چهره برجسته، ران دسانتیس است که وکیل سابق نیروی دریایی آمریکا بوده و در پایگاهی در خلیج گوانتانامو و در عراق خدمت کرده است.

بولتون در عین حال گفت که هنوز از هیچ رقیبی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت نمی کند.

پربیننده ترین خبرها