عمران خان: حزب ما از تمامی مجالس پاکستان خارج می‌شود

عمران خان: حزب ما از تمامی مجالس پاکستان خارج می‌شود
يکشنبه 6 آذر 1401 - 08:21

نخست‌وزیر پیشین پاکستان برای نخستین بار پس از مجروح شدن در یک حمله مسلحانه، در انظار عمومی ظاهر شده است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، عمران خان - نخست‌وزیر پیشین پاکستان - که برای نخستین بار پس از مجروح شدن در یک حمله مسلحانه در اوایل ماه جاری در انظار عمومی ظاهر می‌شد، اعلام کرد حزبش از تمامی مجالس منطقه‌ای و ملی کشور خارج می‌شود.

این ستاره پیشین کریکت که به یک سیاستمدار پرنفوذ تبدیل شده است، در ماه آوریل در پارلمان با رای عدم اعتماد برکنار شد.

او اکنون در اپوزیسیون حضور دارد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده و مدعی است برکناری‌اش غیرقانونی بوده و توسط نخست وزیر شهباز شریف و با کمک دولت ایالات متحده سازماندهی شده است. شهباز شریف و واشینگتن این اتهامات را رد کرده اند و دولت فعلی می گوید انتخابات آتی طبق برنامه در سال 2023 برگزار خواهد شد.

عمران خان اواخر ماه گذشته یک راهپیمایی اعتراضی را از شهر شرقی لاهور به سمت اسلام آباد به عنوان بخشی از کمپین خود برای انتخابات زودهنگام طرح‌ریزی کرد، اما پس از زخمی شدن توسط مردی مسلح که به وسیله نقلیه او تیراندازی کرد، شخصاً از رهبری این کمپین کناره گرفت. در این حمله یکی از حامیان خان کشته و 13 نفر زخمی شدند. مرد مسلح نیز دستگیر شد.

شنبه شب، در شهر راولپندی در نزدیکی اسلام آباد، عمران خان بار دیگر به راهپیمایی اعتراضی پیوست.

او به ده‌ها هزار نفر از هوادارانش گفت حزب «تحریک انصاف» او همه مجالس منطقه‌ای و ملی را ترک می‌کند و از این به گفته‌ی او «سیستم فاسد» خارج می‌شود.

حزب او در ماه آوریل و پیش از رای گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید به طور دسته جمعی از مجلس ملی استعفا داد، اگرچه اکثر استعفاها هنوز پذیرفته نشده اند. پایگاه اصلی عمران خان در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی است و خروج از مجلس پنجاب، قدرت را به رقبایش خواهد داد.

این سیاستمدار بیش از یک ساعت به صحبت پرداخت و از جمله و به مسائلی چون مولوی عارف صوفی، سقوط اتحاد جماهیر شوروی و امام حسین (ع) اشاره کرد.

او در پایان سخنرانی، درخواستش را برای انتخابات زودهنگام تغییر داد و گفت حزبش در انتخاباتی که برای 9 ماه دیگر برنامه ریزی شده است، پیروز خواهد شد. او همچنین افزود دیگر به سمت پایتخت راهپیمایی نخواهد کرد.

وی در خصوص تصمیم جدیدش گفت: «من تصمیم گرفته ام که به اسلام آباد راهپیمایی نکنم زیرا نمی خواهم هرج و مرج در کشور حاکم شود. من نمی خواهم به این کشور آسیبی وارد کنم.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها