ماکرون برای دیدار با مقامات ایالات متحده به آمریکا سفر می‌کند

ماکرون برای دیدار با مقامات ایالات متحده به آمریکا سفر می‌کند
سه شنبه 8 آذر 1401 - 07:48

وزرای خارجه، دفاع و دارایی فرانسه در سفر به آمریکا ماکرون را همراهی می‌کنند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه به واشینگتن می‌رود تا با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، درباره طیفی از مسائل نظیر همسویی سیاست‌ها در مورد عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کاهش اختلافات تجاری گفت‌وگو کند.
ماکرون، در یک رخداد نادر، اولین رئیس‌جمهور فرانسه محسوب می شود که برای دو سفر دولتی به ایالات متحده دعوت شده است.
افرادی که او را در این سفر همراهی می کنند، متشکل از وزرای خارجه، دفاع و دارایی، و همچنین رهبران تجاری و فضانوردان، طیف وسیعی از همکاری‌های فراآتلانتیکی را که پاریس امیدوار است در این سفر تقویت شود، نشان می‌دهد.
اما یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت اگرچه ممکن است «پیشرفت» مشخصی در برخی زمینه ها محقق شود، «این دیدار در مورد روابط شخصی، یعنی اتحاد" با فرانسه» است.
لحن حاکم میان پاریس و واشینگتن در قیاس با یک سال پیش، زمانی که ایالات متحده یک قرارداد پرسود برای تامین زیردریایی های استرالیا را عملاً از چنگ فرانسه ربود و یک اتحاد جدید میان ایالات متحده، انگلستان و استرالیا در اقیانوس آرام به نام AUKUS راه اندازی کرد آرامتر شده است.
سلیا بلین، پژوهشگر موسسه بروکینگز، در این خصوص می گوید سفر این هفته ماکرون را می توان نقطه عطف تلاش های ایالات متحده برای آرام کردن متحد خود در ناتو دانست که یکی از قوی ترین صداها برای «خود مختاری استراتژیک» اروپا محسوب می شود.
از سوی دیگر، علیرغم حمایت ماکرون از کی‌یف، اصرار وی بر ادامه گفت‌وگو با مسکو در طول عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ناخشنودی آمریکا را برانگیخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها