مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در منطقه تحت کنترل قسد

مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در منطقه تحت کنترل قسد
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 06:30

یک مقام ترکیه‌ای سه‌شنبه شب گفت: به مسکو اطلاع دادیم که مخالف استقرار نیروهای دولت سوریه در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) هستیم.

العالم - ترکیه

این مقام ترکیه‌ای که به نامش اشاره نشده است، به شبکه الجزیره قطر گفت: به طرف روسی اطلاع دادیم که باید نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) منحل یا از مناطق تحت نفوذ مسکو در روسیه بیرون رانده شوند.

وی افزود: همه آماده سازی نظامی و لجستیکی برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه اتخاذ شده است.

این مقام رسمی دولت ترکیه اضافه کرد: عملیات نظامی به صورت دقیق و بدون آن که امنیت نیروهای آمریکایی و روسی تهدید شود، انجام خواهد شد.

وی مدعی شد: هدف از مرحله نخست عملیات نظامی ترکیه کنترل "تل رفعت"، "منبج" و "عین العرب" (کوبانی) است.

این مقام ترکیه‌ای ادعا کرد: طرف آمریکایی درک خود را نسبت به خواسته‌ها و اطلاعات ما نشان داده و از برخی از مواضع عقب نشینی کرده است.

سخنان این مقام ترکیه‌ای ساعاتی پس از آن بیان می شود که فریدون سینیرلی اوغلو نماینده دائم ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد این عملیات را به عملیات علیه مبارزه با تروریسم تعبیر کرد و گفت: به اجرای این عملیات برای دفاع از مردم ترکیه و تأمین امنیت مرزهایمان ادامه خواهیم داد.

سخنان اوغلو درحالی بیان می شود که معاون نماینده سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست که دولت آنکارا را ملزم کند که به اشغالگری سوریه پایان دهد.

الحکم ندی افزود: بهانه‌های رژیم ترکیه برای توجیه حمله خود به خاک سوریه دیگر هیچ کس را فریب نخواهد داد، به ویژه در سایه آن که آنکارا از گروه‌های تروریستی حمایت می کند و به دفاع از گروهک داعش و جبهه النصره ادامه می دهد.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها