امروز با جام جهانی؛ تقلای سعودی‌ها برای صعود/ آیا مسی چمدان‌هایش را می‌بندد؟

امروز با جام جهانی؛ تقلای سعودی‌ها برای صعود/ آیا مسی چمدان‌هایش را می‌بندد؟
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 09:02

یازدهمین روز از مسابقات جام جهانی قطر امروز (چهارشنبه) با 4 دیدار مهیج، پیچیده و تعیین‌کننده پیگیری می‌شود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش وب‌سایت اِی‌اس، امروز می‌تواند برای جام جهانی قطر لحظاتی جذاب را رقم زند. اگر دیروز با بازی های هیجان انگیز اکوادور-سنگال و ایران-آمریکا روز بزرگی برای دنیای فوتبال بود، امروز نوبت عربستان سعودی-مکزیک و آرژانتین-لهستان است تا روز بهتری را در اذهان فوتبال‌دوستان ثبت کنند.
واقعاً برای این چهار تیم، اوضاع را باید به این شکل توصیف کرد: همه یا هیچ. مسی و یارانش باید برنده شوند. هر چیز دیگری ممکن است آنها را از صعود به مرحله بعد دور کند.
اما در بازی های ابتدایی امروز، فرانسه به مصاف تونس می رود و دانمارک برای رتبه دوم گروه چهار با استرالیا دیدار می‌کند. استرالیایی‌ها اگر دست‌کم برابر دانمارکی ها مساوی کنند، فرصت بسیار خوبی برای صعود به مرحله بعد خواهند داشت. دانمارک تنها یک امتیاز دارد.
گروه چهار؛ تونس-فرانسه، ساعت 18:30 دقیقه:
تونس در صورتی که بتواند فرانسه - قهرمان جام جهانی پیشین - را شکست دهد، بخت اندکی برای صعود به دور بعد خواهد داشت. اما این سناریو بسیار بعید به نظر می رسد زیرا فرانسوی ها در دو بازی اخیر در بهترین فرم خود ظاهر شده اند. تونسی‌ها یک امتیاز دارند و اگر پیروز شوند، می توانند به 4 امتیاز برسند، اما باید دست‌کم بیش از سه گل به فرانسه بزنند و امیدوار باشند استرالیا با اختلاف بیش از یک گل به دانمارک نبازد: یک سناریوی بسیار بعید.
گروه چهار؛ استرالیا-دانمارک، ساعت 18:30 دقیقه:
استرالیایی‌ها تمام آنچه را که برای صعود به دور بعدی نیاز دارند، در دستان خودشان می‌بینند. اگر تونس با اختلاف بیش از سه گل در دیدار با فرانسه پیروز نشود، یک تساوی هم استرالیا را به دور بعد می برد. برد 1-0 آنها مقابل تونس، استرالیایی‌ها را در بهترین موقعیت برای عبور از این مرحله قرار داده است؛ رخدادی که از سال 2006 دور از دسترس‌شان بوده است.
دانمارکی ها نیز سرنوشت خود را در دست دارند. آنها باید این یک مسابقه را ببرند؛ نه بیشتر و نه کمتر. اگر به تساوی برسند، از رقابت‌ها خارج می شوند. هر نتیجه ای که برد نباشد برای دانمارکی‌ها شکست است. این بازی می‌تواند یک مسابقه مهیج از آب درآید.
گروه سه؛ لهستان-آرژانتین، ساعت 22:30:
چه مسابقه‌ای پیش رو داریم! مسی و یارانش باید این یک مسابقه را ببرند. آنها نمی توانند در این میدان شکست بخورند. آنها در حال حاضر فقط 3 امتیاز دارند، در حالی که لهستان با 4 امتیاز در صدر گروه قرار دارد. لهستانی‌ها به مرحله بعد راه خواهند یافت حتی اگر یک تساوی به دست آورند، و حتی اگر با اختلاف کمتر از 2 گل شکست بخورند البته اگر مکزیک با اختلاف بیشتر از 2 گل عربستان را شکست ندهد یا اگر عربستان بر مکزیک پیروز نشود. سرنوشت این گروه می تواند به شکلی جالب و عجیب به شمارش کارت های زرد و قرمز کشیده شود. امروز می تواند آخرین بازی مسی در رقابت های جام جهانی باشد.
گروه سه؛ عربستان سعودی-مکزیک، ساعت 22:30 دقیقه:
هر دو تیم باید در این بازی پیروز شوند. عربستان می‌تواند با یک تساوی هم صعود کند، اما در صورت پیروزی آرژانتین یا حتی کسب تساوی آرژانتینی‌ها مقابل لهستان، سعودی‌ها با آتش بازی می‌کنند. لهستانی ها مقابل سعودی ها از تفاضل گل بهتری برخوردارند. اگر آرژانتین با اختلاف یک یا دو گل بر لهستان غلبه کند، عربستانی‌ها می‌توانند از مرحله گروهی صعود کنند - این نتایج می تواند به عربستان کمک کند.
مکزیک باید دست‌کم با 2 گل این بازی را ببرد و امیدوار باشد که آرژانتین دست‌کم دو گل به لهستان بزند و اگر می‌خواهد مطمئن شود که از این مرحله صعود می‌کند، باید با سه گل بر عربستان پیروز شود. این بدترین جام جهانی برای مکزیکی‌ها در 28 سال گذشته بوده است زیرا آنها همواره از مرحله گروهی صعود کرده اند.

پربیننده ترین خبرها