نشست پارلمان برزیل برای «همبستگی با مردم فلسطین»

نشست پارلمان برزیل برای «همبستگی با مردم فلسطین»
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 12:43

پارلمان برزیل به مناسبت روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین»، با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، سنا و نمایندگان احزاب مختلف برزیل، جلسه رسمی ویژه برای فلسطین برگزار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جلسه پارلمان برزیل روز سه شنبه با حضور سفیر فلسطین در برزیل و تعدادی از سفرای کشورهای عربی و آمریکا لاتین و نمایندگانی از جوامع فلسطینی و عرب برگزار شد.

در این جلسه، صحنه‌های جنایات مستمر اشغالگران رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و ادامه سرقت و مصادره املاک و زمین های فلسطینیان از طریق شهرک‌سازی و تخریب منازل آنان به نمایش گذاشته شد.

پائولو پیمنتا، عضو حزب کارگر در پارلمان برزیل در سخنرانی خود بر تعهد تاریخی حزب متبوع خویش و معاونانش به آرمان فلسطین تاکید کرد.

پیمنتا خاطرنشان کرد که «مردم فلسطین حق دارند در سرتاسر سرزمین خود زندگی کنند و از همه حقوق خویش بهره مند شوند.»

وی افزود: ما باید هر روز صدای خود را در برابر آزار و اذیت و قتل عام مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بلند نموده و این اقدام را محکوم کنیم.

عضو حزب کارگر در پارلمان برزیل تاکید کرد که «برزیل با انتخاب رئیس جمهور جدید خود، لولا داسیلوا (از حزب کارگر)، بنا دارد ضمن تأثیرگذاری در عرصه بین المللی، نقش مهمی در خاورمیانه ایفا نماید».

شایان ذکر است که لولا داسیلوا، رهبر جناح چپ برزیل که به حمایت از آرمان فلسطین معروف است، پس از پیروزی در پایان اکتبر گذشته (ابتدای آبان ماه) در دور دوم انتخابات در رقابتی تنگاتنگ بر رقیب خود، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور مستعفی جناح راست پیروز شد و برای سومین بار به پست ریاست جمهوری برزیل دست یافت.

پربیننده ترین خبرها