عقب نشینی نظامیان آمریکایی از برخی مواضع در شمال سوریه همزمان با احتمال حمله زمینی ترکیه

عقب نشینی نظامیان آمریکایی از برخی مواضع در شمال سوریه همزمان با احتمال حمله زمینی ترکیه
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 16:01

همزمان با افزایش احتمال حمله زمینی ترکیه به شمال سوریه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کاهش تعداد واحدهای گشت‌زنی مشترک با گروه مسلح موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) در شمال سوریه خبر داد که مورد حمایت ارتش آمریکا است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، سرتیپ پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون، با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با وجود اینکه عملیات علیه داعش متوقف نشده است، تصمیم گرفته شده تا واحدهای گشت زنی کاهش یابد زیرا نیروهای قسد نیز تعداد گشت زنی های خود را کاهش داده اند.

رایدر با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در سوریه به طور کامل از منطقه عقب نشینی نکرده اند، افزود: لوید استن وزیر دفاع آمریکا به زودی با همتای ترکیه ای خود گفت وگو خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی آمریکا از هرگونه حمله زمینی ترکیه در شمال سوریه گفت: واشنگتن در تماس مداوم با آنکارا است.

شبکه تلویزیونی الجزیره پیش از این به نقل از یک منبع رسمی ترکیه که نامش فاش نشده است، اعلام کرد : آنکارا تمام آمادگی های نظامی و لجستیکی لازم را برای اجرای عملیات نظامی در شمال سوریه تدارک دیده است.

این منبع رسمی ترک افزود: عملیات نظامی با دقت و بدون هیچ گونه تهدیدی برای امنیت نیروهای آمریکایی و روسی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول عملیات نظامی با هدف تحت کنترل گرفتن تل رفعت، منبج و عین‌العرب انجام می‌شود.

این منبع تصریح کرد: طرف آمریکایی نشان داده که نگرانی ما را درک می کند و اطلاعات ما حاکی از آن است که آنها از برخی مواضع عقب نشینی کرده اند.

این منبع ترکیه ای افزود: ما مخالفت خود را با استقرار رسمی نیروهای ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره قسد به روسیه اعلام کردیم و به آنها تاکید کردیم که نیروهای قسد باید یا منحل شوند یا از مناطق تحت نفوذ روسیه خارج شوند.

پربیننده ترین خبرها