آمریکا فردی در ایالت آلاباما را متهم به دور زدن تحریمها علیه ایران کرد 

آمریکا فردی در ایالت آلاباما را متهم به دور زدن تحریمها علیه ایران کرد 
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 21:44

وزارت دادگستری آمریکا فردی را در ایالات آلاباما متهم به نقض تحریمها علیه ایران کرد و مدعی شد او طرحی برای فروش تجهیزات صنعت نفت و گاز در ایران داشته است.

العالم ـ آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی یک شهروند این کشودر ایالات آلاباما را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم و ادعا کرد که ری هانت به دنبال فروش تجهیزات نفت و گاز به ایران بوده است.

این مرد ۶۹ ساله که به ۱۵ مورد جرم متهم شده که در میان اتهامات وی کلاهبرداری، نقض تحریم های ایران، قاچاق کالا از آمریکا به ایران از طریق ترکیه و امارات ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد صادرات کالا به چشم می خورد.

بر اساس کیفرخواست ارائه شده این فرد از نوامبر ۲۰۱۷ برای صادرات کالاهای ساخت آمریکا که در صنعت نفت و گاز کاربرد دارند از جمله شیرهای کنترلی و لوله‌های نفتی اقدام کرده است.

بر اساس این کیفرخواست، وی از طریق شرکت خود به نام ویگا تولز ال ال سی مستقر در آلاباما به مشتریان خود در ایران کالا صادر کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است این فرد برای فرار از تحریم های آمریکا، کالاهای صادراتی خود را از طریق ترکیه و امارات به ایران انتقال داده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا هانت دستگیر شده و روز دوشنبه در نخستین جلسه دادگاه حاضر شد.

بنابر این گزارش اگر هانت مجرم شناخته شود، به دلیل نقض تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران با حداکثر مجازات ۲۰ سال زندان و حداکثر یک میلیون دلار جریمه مواجه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها