خبرنگار العالم گزارش داد؛

بزرگداشت روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین» در مرز لبنان و فلسطین

بزرگداشت روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین» در مرز لبنان و فلسطین
جمعه 11 آذر 1401 - 11:01

خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان، گزارش داد که فدراسیون اتحادیه های کارگری فلسطین - شعبه لبنان با همکاری کنفدراسیون عمومی کار در لبنان و زیر نظر مصطفی بیرم وزیر کار، اقدام به برگزاری مراسم برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مریم علی خبرنگار العالم در لبنان توضیح داد که مراسمی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، ابتدا در پارک «شهدای عوده» متعلق به شهرداری عدیسه در جنوب لبنان مشرف به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سپس مقر اتحادیه شهرداری‌های جبل عامل انجام شد.

در این مراسم پس از برافراشتن پرچم فلسطین و لبنان، علی رمل شهردار عدیسه در سخنرانی خود با تاکید بر «وحدت بین ملت های لبنان و فلسطین» اظهار داشت: «از طریق وحدت، سرزمین های اشغالی در خاک فلسطین را با مقاومت آزاد خواهیم کرد، همانطور که اشغالگران در خاک لبنان را شکست دادیم و سرزمین خود را پس گرفتیم.»

در این پارک بنای یادبودی قرار دارد که نقشه فلسطین بر روی آن نشان دهنده شهرها و روستاهای فلسطینی، حق بازگشت فلسطینیان و نمادی از پایبندی به خاک میهن است.

مصطفی بیرم وزیر کار به نمایندگی از علی طاهر یاسین رئیس اتحادیه شهرداری های جبل عامل به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اظهار داشت: «برای ما مهم است که همبستگی خود را با کارگران فلسطینی اعلام کنیم.»

وی ضمن تاکید بر حمایت خود از مقاومت مردم فلسطین و مبارزات روزانه آنها علیه گسترش اشغالگری در سرزمین فلسطین، از عملیات های قهرمانانه جوانان فلسطین بسیار قدردانی کرد. مصطفی بیرم خاطرنشان کرد که مقاومت، رژیم صهیونیستی را به وحشت می اندازد، امنیت آن را فرو می ریزد و امید آنها را برای بقای این رژیم ناامید می کند و بدین وسیله همه نتایج حاصل از حمایت شیطان بزرگ آمریکا، اعراب خیانتکار و سازشگر از رژیم اشغالگر را از بین می برد.

در پایان در راستای همبستگی با آرمان های فلسطینی، بر لزوم پایان دادن به اشغالگری و زمینه سازی برای رسیدن مردم فلسطین به ابتدایی ترین حقوق انسانی، اجتماعی و سیاسی خود تاکید شد. همچنین از کشورهای کمک کننده درخواست شد به تعهدات خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند. این مراسم با محکوم نمودن تعصب آمریکا نسبت به رژیم اشغالگر، حمایت بی چون و چرا از این رژیم و سیاست های مبنی بر استانداردهای دوگانه در مورد رویدادهای بین المللی و همچنین تجدید عهد برای پیروی از راه شهدا تا بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به پایان رسید.

هنرمندان لبنانی برای این مراسم نمایشگاهی برپا کردند که در آن نقاشی ها موضوعاتی چون نکبت، مهاجرت و رنج مردم فلسطین را به تصویر می کشید و تابلویی با محتوای «کلید بازگشت» به حاج علی یاسین رئیس اتحادیه شهرداری های جبل عامل تقدیم شد که نشان دهنده پایبندی به بازگشت آوارگان فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها