روسیه آمادگی خود را برای میزبانی دیدار اردوغان و اسد اعلام کرد

روسیه آمادگی خود را برای میزبانی دیدار اردوغان و اسد اعلام کرد
جمعه 11 آذر 1401 - 17:13

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور گفت که کشورش میانجیگری را بر آنکارا و دمشق تحمیل نمی کند.

العالم – روسیه

میخائیل بوگدانوف در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: مسکو آماده است تا دیداری میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه برگزار کند.

وی ادامه داد که ما همیشه آمادگی خود را اعلام می کنیم، اما تاکنون هیچ اقدام مشخصی در سطح سیاسی صورت نگرفته است و تا به امروز هیچ طرحی ارائه نشده است.

بوگدانف یادآور شد که همه چیز به خواست طرفین بستگی دارد، اما ما چیزی را به کسی تحمیل نمی کنیم، اگر دو کشور از ما بخواهند که میانجیگری کنیم و شرکای ما در آنکارا و دمشق چنین قصدی داشته باشند، ما حتما به آن پاسخ مثبت خواهیم داد.

کرملین پیشتر به ترکیه نسبت به بی ثباتی در شمال سوریه به خاطر حملات هوایی آنکارا هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی نتیجه معکوس خواهد داشت و اوضاع امنیتی را پیچیده تر خواهد نمود.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه چند روز پیش گفت که عملیات نظامی در شمال سوریه ضد سازمان های تروریستی ممکن است در هر زمانی آغاز شود به ویژه که ترکیه خواستار دور شدن نیروهای قسد از مرز تا مسافت 30 کیلومتر است.

اردوغان پیشتر گفته بود که عملیات نظامی در شمال سوریه و عراق تا زمانی که همه سازمان‌های تروریستی از بین بروند ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها