پدافند هوایی مقاومت؛ بمباران غزه دیگر کار آسانی نیست

پدافند هوایی مقاومت؛ بمباران غزه دیگر کار آسانی نیست
سه شنبه 15 آذر 1401 - 19:21

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که برخورداری مقاومت فلسطین از پدافند هوایی به رغم محاصره، معادلات بازدارندگی با رژیم اشغالگر را تغییر می دهد و امکان انجام حملات هوایی مکرر علیه غزه را از این رژیم سلب می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان سیاسی تاکید می کنند که هدف قرار دادن جنگنده های رژیم صهیونیستی با موشک های زمین به هوا نشان می دهد که مقاومت توانسته است محاصره غزه را بشکند و این سلاح را وارد کند و این به معنای شکست سیاست رژیم اشغالگر در ممانعت از ورود هرگونه سلاح به غزه است. همچنین بیانگر شکست توان اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل است.

اولین استفاده مقاومت از پدافند هوایی منجر به عقب نشینی جنگنده ها، بالگردها و پهبادهای دشمن صهیونیستی از حریم هوایی غزه شد و اشغالگران به این فکر افتادند که استفاده از این سلاح ها نشان می دهد که مقاومت امکانات و توانمندی های بیشتری دارد. این رژیم به خوبی می داند که مقاومت هرگاه سلاحی را رونمایی کرد قطعا سلاحهای پیشرفته تری در اختیار دارد.

کارشناسان مسائل امنیتی تصریح کردند که مقاومت فلسطین با این گام پیام های روشنی به رژیم اشغالگر ارسال کرد؛ نخست آنکه بمباران غزه دیگر کار آسانی نیست و پدافند هوایی مقاومت به چالش تازه ای برای صهیونیست ها تبدیل شده است. دیگر آنکه مقاومت این بار جنگنده های اسراییلی را هدف گرفت؛ ممکن است در آینده مواضع رژیم اشغالگر و یا مناطق اطراف غزه هدف بمباران گسترده قرار گیرند.

کارشناسان سیاسی بر این عقیده اند که مقاومت فلسطین نمی پذیرد که از نوار غزه و بمباران آن برای ترمیم چهره برخی مسئولان اسراییلی سوء استفاده گردد. آویو کوخاوی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حالی سمت خود را ترک خواهد کرد که در مقابله با مقاومت فلسطین هیچ دستاوردی محقق نکرده است. از این رو به دنبال اقدامی برای ترمیم چهره خود است پیش از آنکه فعالیتهای نظامی خود را به پایان برساند.

کارشناسان مسائل اسرائیلی می گویند که مقاومت فلسطین با این پدافند هوایی در واقع قواعد درگیری را تغییر دادند. اینک رژیم صهیونیستی در تیررس حملات مقاومت قرار گرفته است. رژیم اشغالگر از یورش به غزه عاجز بود و همیشه به حملات هوایی علیه غزه روی می آورد اما امروز دیگر حملات هوایی و بمباران غزه دیگر کار آسانی نیست.

پربیننده ترین خبرها