از شعار آزادی بیان در غرب تا حذف پرس. تی. وی. از ماهواره یوتل‌ست

از شعار آزادی بیان در غرب تا حذف پرس. تی. وی. از ماهواره یوتل‌ست
چهارشنبه 16 آذر 1401 - 22:39

اروپای مدعی «آزادی بیان» به شرکت یوتل‌ست دستور داد به بهانه اجرای تصمیم بروکسل مبنی بر تحریم«پرس. تی. وی.»، شبکه انگلیسی زبان ایرانی را از کانال ماهواره خود حذف کند.

العالم - کشکول

امپراتوری‌های رسانه‌ای غربی - عربی و اختاپوس شبکه‌های فارسی‌زبان مورد حمایت عربستان سعودی و غرب، با تمام امکانات، وسایل ارتباط اجتماعی و ارتش مگس‌های الکترونیکی، نتوانستند در برابر یک کانال ایرانی و شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس تی وی» بایستند؛ بنابراین اروپا که به دروغ پرچم «آزادی بیان» را یدک می کشد، تنها راه برای ساکت کردن این کانال را در این دید که به شرکت مخابرات فرانسوی یوتل‌ست دستور دهد این شبکه را از کانال ماهواره خود به بهانه اجرای تصمیم تحریم از سوی اروپا، حذف کند.

بیش از دو ماه است که جنگ رسانه ای علیه مردم ایران به راه افتاده است که سلاح آن دروغ، تبلیغات جعلی، تحریف و وارونه سازی حقایق است تا اوضاع داخل ایران را نه همانطور که در واقعیت وجود دارد بلکه آن گونه که طرف های دست اندرکار این جنگ رسانه ای می خواهند، به تصویر بکشند.

علیرغم صرف بودجه های هنگفت برای این جنگ رسانه ای علیه ایران، به لطف شبکه های ایرانی مانند شبکه های انگلیسی و عرب زبان «پرس تی وی» و «العالم»، دشمن نتوانست به اهداف خود دست یابد. شبکه های ایرانی برای افکار عمومی جهان فاش کردند، این ادعا که «در ایران جنگ داخلی جریان دارد»، دروغ بزرگی است که رسانه های پخش شده از «قلب اروپا» و با حمایت مالی عربستان سعودی سعی در تبلیغ آن داشته اند.

نکته قابل توجه این است که ناتوانی اروپا، آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در مخفی کردن حقیقت یا تحریف واقعیت آنچه در ایران می گذرد، اروپا را بر آن داشت تا ظاهر واقعی و زشت خود را نشان دهد. همچنین برملا گردید که این اقدام با شعارهای دروغین اروپا که درباره «آزادی بیان»، «دموکراسی»، «تفاوت» و «کثرت گرایی» سر می دهد، در تضاد بوده و روشی است که تنها ترسوها به آن متوسل می شوند.

آنچه که قابل توجه است سکوت اروپا در قبال ده ها شبکه ماهواره ای است که کشورهای اروپایی از طریق ماهواره های خود پخش می کنند و به تریبونی تبدیل شده اند که هدفی جز برافروختن نزاع و ناآرامی در جامعه ایران از طریق دامن زدن به قتل، آشوب، جنایت، اغتشاش، گسترش نفرت و خشونت، میزبانی از رهبران گروه های جدایی طلب و ترویج تروریسم برای تحریک ایرانی ها به کشتن یکدیگر ندارند.

غرب نه تنها در برابر این همه تروریسم آشکار، سکوت کرده است، بلکه همراه با عربستان سعودی و رژیم‌های مرتجع عرب، سرمایه‌گذاران، تحریک‌ کننده ها و تشویق‌کنندگان این شبکه‌های ماهواره‌ای بوده و هست که اگر غرب حقیقتاً به شعارهای خود وفادار بود، حتی یک روز هم اجازه پخش به آن‌ها را نباید می‌داد.

پرس تی وی با استفاده از صفحه نمایش خود به تجزیه و تکه تکه شدن عربستان، عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و... هرگز تشویق نکرد و هیچگاه به این مسایل دامن نزد. برای زیر پا گذاشتن عِرق ملی در این کشورها و روشن کردن نزاع های فرقه ای در آنجا از جدایی طلبان در این کشورها، حمایت نکرد؛ نه در صفحه نمایش خود و نه در شبکه های اجتماعی، فیلمی برای آموزش ساخت بمب و مواد منفجره به جوانان این کشورها پخش نکرد و ده ها هزار خبر ساختگی اعم از فیلم و عکس پخش نکرد.

نکته مهم این است که فقط چنین کانالی (پرس تی وی) باید توسط «اروپا متمدن» که مدعی احترام به همه سلیقه ها حتی منحرفین اخلاقی است، بسته شود! اما برعکس، همه این موارد مذموم، توسط شبکه های ماهواره ای که اروپای منافق پخش می کند، انجام شده و می شود.

مسلم است که حذف شبکه پرس تی وی از ماهواره فرانسه نیز میزان گستاخی استکبار غرب را در برخورد با سایر ملت ها آشکار کرد، گفتن نظری که با نظر او موافق نیست و این مستکبر غرب، عادت کرده است که دیگران به حرف های او گوش دهند، بنابراین هر چه او می گوید «درست» است و دیگران حق ندارند نظر غیرموافق بیان کنند و این عقده استکباری ریشه در اعماق شخصیت استعماری غرب دارد، در درونش فرعون نهفته است که هنوز هم، همان چیزی را که فرعون به حضرت موسی (ع) گفته است را پیوسته تکرار می کند: «من جز آن چه كه تشخيص مى‌دهم، راه ديگرى به شما ارائه نمى‌کنم.»

پربیننده ترین خبرها