گزارش العالم از بازار تهران همزمان با اوج تبلیغات رسانه های معاند برای اعتصاب+ ویدیو

چهارشنبه 16 آذر 1401 - 19:38

پس از فراخوان برای موج جدید اعتراضات با هدف وارد آوردن خسارت اقتصادی به ایران و تبلیغ خودداری 3 روزه از خرید، دوربین العالم به گشت و گذار در بازارهای تهران و گفت وگو با مردم و بازاریان پایتخت پرداخت.

العالم - ایران

دعوت کنندگان به اعتراض، مدعی هستند که امروز (چهارشنبه) سومین روز اعتصاب در بازار تهران است؛ به همین خاطر دوربین شبکه العالم به بازار تهران رفت تا حقیقت را به تصویر بکشد.

پس از فراخوان رسانه های معاند و درخواست از شهروندان مبنی بر خودداری از خرید در مراکز اقتصادی مانند بازارها به مدت سه روز، خبرنگار العالم به میان ازدحام مردم در یکی از بازارهای قدیمی جنوب پایتخت تهران رفت وضعیت حضور مردم و کسبه درحال فعالیت را به تصویر کشید و به مخاطبان خاطرنشان کرد که شما می توانید حقیقت را نسبت به آنچه رسانه های پولی ادعا می کنند، تشخیص دهید.

صاحب یک مغازه به خبرنگار العالم گفت: فراخوان تعطیلی بازارها و مغازه ها را شنیده است، اما ما به دنبال امرار معاش هستیم و امیدواریم که کشور از هر آشفتگی دور و شرایط خوبی برای شهروندان فراهم شود.

دیگری خاطرنشان کرد: بازاریان با دولت مشکلی ندارند و انقلاب اسلامی را دوست دارند، اما از مشکلاتی رنج می برند و امیدواریم بتوانیم آن ها را حل کنیم و گرانی ها کنترل شود.

مغازه دار دیگری گفت که صاحبان مغازه می خواهند به کار خود ادامه دهند و ما همه مغازه دارها بر سر کار خود می رویم و دعوت های مخرب تأثیری بر ما نخواهد داشت. اطمینان می دهیم که هیچکس ما را مجبور به باز کردن مغازه ها نکرده است.

فروشنده دیگری تایید کرد که هرگز مغازه خود را نمی بندد تا چه برسد این که کسی را دعوت کنم که مغازه خود را ببندد، اینگونه فراخوان ها تاثیری در بازاریان ندارد. من می خواهم بگویم که ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در کنار انقلاب ایستاده ایم و از مسئولان می خواهیم به امور شهروندان رسیدگی کنند».

نظرات شهروندان و مشتریان نیز تفاوت چندانی با نظرات صاحبان مغازه ندارد.

یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: مردم خواهان آسایش، آرامش و زندگی بدون مشکل هستند، البته مزاحمت ها به همه آسیب می زند و امیدواریم مشکلاتی که شهروندان از آن رنج می برند، برطرف شود.

یکی دیگر از شهروندان خاطرنشان کرد: ما فراخوان هایی برای تعطیلی بازارها را شنیده ایم اما می بینیم که همه مغازه ها باز هستند و این قبیل فراخوان ها، تاثیری بر آنها ندارد ما می خواهیم آرامش بر کشور حاکم شود.

حقیقتی که در بازار مشاهده می شود این است که اعتراضات از حداکثر دو درصد فراتر نمی رود که آن هم در معرض مذاکره و پیگیری است، در حالی که رسانه های پولی و معاند در گزارش خود مبالغه می کنند آنچنان که گویی معترضان به نود و هشت درصد رسیده اند؛ این رسانه ها حقیقتا از کاه، کوه می سازند.»

پس از فراخوان تعطیلی بازارها، دوربین العالم با گشت و گذار در بازار حقیقتی را به تصویر کشید که گویای "ردّ فراخوان های رسانه های معاند از سوی مغازه داران و شهروندان ایرانی است.

پربیننده ترین خبرها