صنعا، ابوظبی را به تجدیدنظر درباره رفتار خصمانه‌اش علیه یمن دعوت کرد

صنعا، ابوظبی را به تجدیدنظر درباره رفتار خصمانه‌اش علیه یمن دعوت کرد
جمعه 18 آذر 1401 - 10:28

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: توافق ادعایی میان ابوظبی و وزیر دفاع دولت مستعفی یمن اقدامی غیرقانونی و تلاش احمقانه امارات برای ضربه زدن به اراده ملت یمن و منافع این کشور است.

العالم- یمن

"حسین العزی" معاون وزیر خارجه یمن در سلسله توییت‌هایی خاطرنشان کرد که ابوظبی تلاش می‌کند از توافق با "محسن محمد الداعری" وزیر دفاع شورای ریاستی- وابسته به دولت مستعفی و فراری- به عنوان تلاشی مذبوحانه برای طولانی کردن حضور نامشروع خود در یمن استفاده کند؛ این‌چنین تلاش‌های امارات غیرقابل قبول است.

العزی از ابوظبی خواست رفتار خصمانه خود را اصلاح کند. او همچنین به امارات درباره هرگونه خدمت ارزان به رژیم اسرائیل علیه یمن هشدار داد و تأکید کرد که ملت یمن این حق کامل را خواهند داد که امارات را مجددا هدف حمله قرار دهند.

او در پایان متذکر شد: صنعا به همه دنیا یادآوری می‌کند که ملت یمن دولت العلیمی را به رسمیت نمی‌شناسد و او نماینده منافع این ملت نیست.

"رشاد محمد العلیمی" رئیس شورای ریاستی یمن است. این شورا با فشار عربستان سعودی و هماهنگی با امارات متحده عربی شکل گرفته است و بنا دارد مذاکرات سیاسی با انصارالله را به پیش ببرد.

پربیننده ترین خبرها