تشییع پیکر ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در اهواز + ویدئو

جمعه 18 آذر 1401 - 12:59

پیکرهای پاک و مطهر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی در خاک عراق کشف و روز پنجشنبه از طرق آبراه اروند رود وارد کشور شد، امروز بعد از آیین نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار در اهواز تشییع شد.

العالم ـ ایران

خبرنگار العالم در اهواز گزارش داد که پیکر شهدا در استان های بصره و میسان عراق تفحص شده اند.

وی افزود: قرار است پس از تشییع پیکر شهدا در شهر اهواز، اغلب این شهدا در تهران و برخی شهرهای ایران تشییع شوند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که برخی از این شهدا از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده و برخی دیگر شناسایی نشده اند.

مردم قدرشناس اهواز پیکرهای این شهیدان را که همچون نگینی دربرگرفته بودند پس از اقامه نمازجمعه از مقابل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) تا چهارراه سلمان فارسی این شهر تشییع کردند.

تشییع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون " این گل پر پر از کجا آمده ، از سفر کرب و بلا آمده،" ، "شهیدان زنده اند الله اکبر " ، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" ، بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان بستند.

پیکر این شهیدان که پس از آیین تشییع به معراج شهدای اهواز منتقل شد به مدت ۲ روز میهمان مردم ولایتمدار این شهرستان هستند.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده که دیروز پنجشنبه از طریق آبراه بین المللی اروند و از طریق بندر آبادان وارد کشور شد.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

پربیننده ترین خبرها