در دیدار رئیس جمهوری چین و نخست وزیر لبنان

چین: قاطعانه از استقلال و یکپارچگی لبنان حمایت می کنیم

چین: قاطعانه از استقلال و یکپارچگی لبنان حمایت می کنیم
شنبه 19 آذر 1401 - 11:23

رئیس جمهوری چین اعلام کرد کشورش با قاطعیت از تمامیت ارضی، استقلال و یکپارچگی لبنان حمایت می کند و به این کشور در حفظ ثبات و امنیت ملی و مقابله با مداخله نیروهای بیگانه کمک خواهد کرد درحالی که همچنان در تلاش است تا صدای لبنان را به گوش جامعه بین الملل برساند.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، « شی جینپینگ » رئیس جمهوری چین با « نجیب میقاتی » نخست وزیر لبنان دیدار کرد.در این دیدار رئیس جمهوری چین گفت دو کشور روابط سنتی دیرینه و دوستانه با هم دارند و همواره از یکدیگر حمایت کردند.

شی جین پینگ افزود سال گذشته دو کشور پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلملتیک خود را جشن گرفتند و چین خواستار تلاش مشترک با لبنان برای بهبود توسعه روابط دوستانه چین و لبنان و همکاری عمیق است.

رئیس جمهوری چین گفت کشورش قاطعانه از تمامیت ارضی، استقلال و یکپارچگی لبنان در حمایت از امنیت ملی و ثبات و مقابله با مداخله نیروهای خارجی پشتیبانی می کند و در تلاش برای رساندن صدای لبنان به جامعه بین الملل است.

این مقام سیاسی چین در ادامه از تمایل کشورش برای همکاری با لبنان در پروژه کمربند و جاده خبر داد و شرکت های چینی را ترغیب کرد تا در توسعه اقتصادی و اجتماعی لبنان شرکت کنند. وی همچنین تاکید کرد کشورش صادقانه به ادامه روند صلح و حفظ آن در لبنان کمک و در آن مشارکت خواهد کرد و به تقویت همکاری در مسائل چندگانه بین المللی خواهد پرداخت.

چین تمایل به همکاری با لبنان برای برگزاری اولین اجلاس دولت های عربی و چین به عنوان نقطه شروع برای بهبود همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف و همکاری برای تعمیق روابط جامعه عرب و چین با چشم انداز آینده مشترک دارد.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نیز با تمجید از شی جینپینگ به عنوان یکی از رهبران بزرگ دنیا گفت تلاش های او منجر به موفقیت های قابل ملاحظه چین شده است. وی همچنین تاکید کرد باوجود این که لبنان کشوری کوچک است اما تمایل زیادی به توسعه روابط با چین دارد.

او در پایان سخنانش از رئیس جمهوری چین برای کمک در حفظ ثبات و امنیت کشورهای عربی قدردانی کرد و گفت کشورش همواره بر اصل " چین واحد " پایبند است.

انتظار می رود لبنان به دنبال تقویت همکاری با چین در زمینه های مختلف از جمله انرژی خورشیدی و برق باشد و از سرمایه گذاری شرکت های چینی استقبال می کند.

پربیننده ترین خبرها