کرانه باختری در مسیر مقاومت غزه؛ تشیکلات خودگردان بر سر دوراهی

کرانه باختری در مسیر مقاومت غزه؛ تشیکلات خودگردان بر سر دوراهی
شنبه 19 آذر 1401 - 16:21

کارشناسان معتقدند که کرانه باختری از نظر مقاومت قدم در مسیر غزه گذاشته و باعث شده تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر دو راهی قرار گیرد.

العالم – نظرکده

این کارشناسان می گویند، حضور صدها رزمنده از گروههای مختلف مقاومت مانند فتح در مراسم تشییع پیکر شهدای کرانه باختری نشانه شکست عملیات صهیونیستی به نام موج شکن برای مهار انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین است.

این مساله ثابت کرده که تعداد مبارزان در حال افزایش است و مقاومت ادامه دارد، بنابراین هر اقدام رژیم صهیونیستی در آینده علیه مقاومت فلسطین با پاسخ شدید مقاومت مواجه خواهد شد که از حقوق، مقدسات و سرزمین فلسطین دفاع می کند.

در این میان اخیرا پدیده ای به نام رویکرد اعضای جنبش فتح در کرانه باختری به مشارکت در مقاومت ایجاد شده که باعث بروز شکاف در تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.

کارشناسان می گویند که کرانه باختری امیدوار است در صورت امکان از غزه الگوبرداری کند و اگر این فرصت برایش فراهم شود قادر است که نقش بزرگتری از غزه ایفا کند.

آنان افزودند که تشکیلات خودگردان فلسطین شاهد افزایش رویکرد جوانان فتح و حتی ماموران سازمان های امنیتی فلسطینی به مشارکت مستقیم در مقاومت هستند که تعداد زیاد شهدای این قشر از مردم فلسطین گواهی به این مدعاست.

لذا این وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین را بر سر دو راهی قرار داده است یعنی یا از الگوی یاسر عرفات در زمینه حمایت از مقاومت پیروی کند که به آغاز انتفاضه دوم انجامید و یا آنها را سرکوب کند.

به همین علت مقاومت در کرانه باختری حالتی فراجناحی یافته و به یک انقلاب مردمی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

در این میان مردم فلسطین اعم از پیر، جوان و زن و مرد مقاومت را انتخاب کرده اند که زیر گرفتن شهرک نشینان صهیونیست با خودرو و حمله با انواع سلاح سرد به نیروهای رژیم صهیونیستی گواهی بر این مدعاست.

پربیننده ترین خبرها