تلفات صهیونیست‌ها در سال 2022 رکورد زد؛ 31 کشته در کرانه باختری

تلفات صهیونیست‌ها در سال 2022 رکورد زد؛ 31 کشته در کرانه باختری
شنبه 19 آذر 1401 - 18:37

یک روزنامه عبری اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی طی 300 عملیات مسلحانه در کرانه باختری، 31 صهیونیست کشته شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» امروز (شنبه، ۱۰ دسامبر) با انتشار گزارشی نوشت که طی عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در سال جاری، ۳۱ شهرک‌نشین کشته شدند.

این روزنامه نوشت: «از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ۳۰۰ عملیات تیراندازی در کرانه باختری صورت گرفته است. این به آن معناست که در آنجا، ۳۰۰ گروهک مسلح یا ۳۰۰ شخص مسلح وجود دارند. اما این آمار، تازه آغاز ماجراست، کافی است به سناریوی خروج همزمان ۱۰۰ فرد مسلح فلسطینی و تیراندازی به سوی ارتش یا شهرک‌نشینان فکر کنیم. در این صورت ما در وضعیتی کاملا متفاومت خواهیم بود».

بر اساس این گزارش، شمار کشته‌های صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۵ تاکنون یک رکورد نگران‌کننده برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

نزدیک به یک سال شده که بر خلاف گذشته، کرانه باختری هر روز شاهد درگیری و مبارزه مسلحانه مردم فلسطین با نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان صهیونیست است. امری که برای صهیونیست‌ها بسیار غیرعادی به نظر می‌رسد و اکنون به یک کابوس بدل شده است. زیرا تا پیش از این، نظامیان صهیونیست برای یورش به روستاها و شهرهای مختلف کرانه باختری و بازداشت فلسطینی‌ها با هیچ مخالفت و مقاومتی مواجه نمی‌شدند.

وب سایت عبری «والا»، پیش‌تر نوشته بود که از ابتدای سال جاری و با وجود تهدیدها، به دلیل ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و کاهش فعالیت نیروهای ارتش صهیونیستی به دلیل محدودیت‌های کرونا، عملیات ورود اسلحه به کرانه باختری اشغالی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز تابستان پیش درباره گسترش دامنه مقاومت و مبارزه مسلحانه در مناطق مختلف کرانه باختری هشدار داده و نوشته بود: «شبه نظامیان کرانه باختری بسیار جسور و به دنبال رویارویی و درگیری هستند و از تسلیم سرباز می‌زنند».

یدیعوت آحارانوت همچنین در این گزارش اذعان داشت که گسترش عملیات از جنین تا نابلس و در نهایت در سلواد (منطقه‌ای از رام‌الله) نشان می‌دهد که ممکن است موضوع از کنترل خارج شود و صهیونیست‌ها را به سمت عملیات‌های بزرگ‌تری سوق دهد.

پربیننده ترین خبرها