رابطه صمیمی «بن سلمان» و تاجر فاسد لبنانی!

رابطه صمیمی «بن سلمان» و تاجر فاسد لبنانی!
يکشنبه 20 آذر 1401 - 12:08

فهد غفیلی، فعال سعودی، تصویری از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و جرج نادر تاجر لبنانی-آمریکایی منتشر کرد که نشان دهنده رابطه صمیمانه این دو نفر است.

العالم - عربستان سعودی

غفیلی با کنایه به رفتار خشونت‌آمیز بن سلمان با علما در توئیتر نوشت: «آیا بن سلمان همانند جرج نادر از علمای بزرگ، استقبال می‌کند؟»

گفتنی است؛ جرج نادر تاجر مشهور لبنانی-آمریکایی است که به عنوان رابط غیررسمی بین سیاستمداران واشنگتن و مقامات خاورمیانه، نقش ایفا می کند.

فساد اخلاقی و آزار جنسی کودکان در زندگی جرج نادر ننگی همیشگی بوده است که حتی دوستانش نیز به آن معترف بوده اند، این مسئله چندین بار برای نادر محکومیت های قضایی نیز در پی داشته است. در موارد قبلی جرج نادر توانسته بود با پرداخت رشوه و حق السکوت های نجومی، از محکومیت نجات یابد ولی ظاهرا این بار و در ماجرای تجاوز به یک کودک اهل چک، نتوانسته است از پیگرد قضایی بگریزد.

نادر مشاور محمد بن زاید آل نهیان در امارات و مشاور اریک پرنس، بنیانگذار بلک واتر (شرکت نظامی خصوصی آمریکایی فعال در زمینه خدمات لجستیک و سرویس‌های امنیتی) است، جرج نادر همچنین از طریق سعود قحطانی، مشاور دربار سلطنتی، از رابطه ویژه با محمد بن سلمان ولیعهد برخوردار شد.

منابع آگاه به «ویکی لیکس سعودی» اطلاع دادند که چندین ماموریت همکاری از سوی بن سلمان به جرج نادر محول شده که هدف از آن، گسترش روابط بن سلمان با ایالات متحده آمریکا و تلاش برای افزایش نفوذ وی در محافل تصمیم‌گیری است.

این منابع اشاره کردند که سعود قحطانی برای جرج نادر وساطت کرد تا محمد بن سلمان میلیون‌ها دلار به او بپردازد تا برای ولیعهد سعودی در محافل آمریکا تبلیغات کند، این منابع افزودند که قحطانی به دلیل رابطه خاص بین این دو نفر که شامل بسیاری از رفتارهای مشکوک بود، تلاش کرد تا در مورد وضعیت جرج نادر و تأثیر او بر محمد بن سلمان اغراق کند.

پربیننده ترین خبرها