سرنوشت جنگ اوکراین

سرنوشت جنگ اوکراین
سه شنبه 22 آذر 1401 - 15:21

جنگ اوکراین با توجه به ناتوانی آمریکا و اروپا در پایان دادن بدان و کمک های نظامی به کی یف  و ادامه پیشروی نیروهای روسیه در همه خطوط تماس دونباس به گفته مقامات  دانسک، و با توجه به هشدار آمریکا به نیروهای اوکراینی درباره بمباران روسیه همچنان ادامه دارد.

العالمنظرکده

برخی پژوهشگران سیاسی دلیل به تعویق افتادن پایان بحران اوکراین را فقدان ارتباط بین طرف های درگیر می دانند.

این ناظران سیاسی افزودند:آمریکا، طرف اوکراینی را به مذاکره با طرف روسی برای نشان دادن عدم پیروزی روسیه در میدان تشویق می کند.

این ناظران سیاسی بر این باورند که هشدار آمریکا به نیروهای اوکراینی درباره بمباران روسیه در چارچوب ترس واشنگتن ازاجرایی شدن تهدیدات روسیه مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای در صورت بمباران مناطق حساس است.

برخی کارشناسان مسائل روسیه معتقدند طرف های درگیراوکراین، ارتباطات غیرعلنی دارند و بهترین شاهد این امر تبادل اسرا بین دو طرف در هفته گذشته است.

کارشناسان مسائل روسیه افزودند که هدف غرب از حل بحران اوکراین از طریق مذاکره، عدم پیروزی روسیه در عملیات نظامی است، زیرا آنها می دانند که اگر جنگ بدون اعلام پیروزی روسیه متوقف شود، این موضوع به معنای پیروزی پروژه یکجانبه آمریکاست.

کارشناسان مسائل روسیه معتقدند موضع رسمی روسیه در خصوص گام‌های بعدی عملیات نظامی در اوکراین اعلام نشده و آمریکا و اروپا از نیروهای اوکراینی در مقابله با عملیات نظامی روسیه حمایت می‌کنند.

کارشناسان مسائل روسیه تاکید می کنند هدف آمریکا از حمایت از اوکراین در شعله ور کردن جنگ در چارچوب تضعیف روسیه در همه سطوح است

کارشناسان امور روسیه خاطرنشان می کنند که غرب هنوز تمایل و اعتماد واقعی برای حل جنگ اوکراین نشان نداده ، زیرا همچنان با تجهیزات نظامی از نیروهای اوکراینی حمایت می کند.

تحلیلگران سیاسی می گویند که جنگ در اوکراین، بر اساس داده های میدانی طولانی خواهد شد وانتظار دارند پس از پنج سال با پیروزی روسیه در همه سطوح پایان یابد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها