سیل انتقادات از رژیم سعودی؛ سیلاب پس از جده مکه را درنوردید

پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 10:30

درحالی طرح های عظیم و رویاپردازانه مختلفی از جمله چشم انداز 2030، پروژه نیوم، پروژه لاین و سایر طرح های اینچنینی را حکومت بن سلمانی ریاض در دست اجرا یا راه اندازی دارد که بتواند از این طریق تصویری متفاوت از این کشور به جامعه بین المللی ارائه دهد، اما در عمل چیزی جز سیل عاید مردم آن نشده است.

العالم – عربستان سعنودی

بنابر گزارش شبکه خبری العالم، در حالیکه صحبت از نیوم و چشم انداز 2030 ادامه دارد شهر مکه پس از شهر جده گرفتار سیل ویرانگر شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی سعودی در واکنش به اینگونه اقدامات، خشم خود را از حوادث مکه ابراز کرده اند آنهم وقتی که میلیاردها دلار صرف پروژه های بیهوده می شود.

در همین ارتباط مجتهد نوشت: دیروز جده در سیل غرق شد. امروز مکه مکرمه در اثر سوء مدیریت رژیم سعودی و هدر دادن سرمایه های مردمی در پروژه هایی که ارزش های اخلاقی را نابود می کند و باعث گسترش مفاسد اخلاقی می شود، گرفتار سیل شد.

کاربری دیگری به نام علی نوشت: عجیب است که دولت عربستان میلیاردها دلار پول دارد اما نتوانسته شبکه تخلیه آب باران بسازد، با کمترین هزینه می توان در هر شهر عربستان این شبکه را بنا نهاد آنهم در کشوری که خود و شرکت هایش بالاترین درآمد را دارند.

ناصر حیدر یکی دیگر از کاربران سعودی خاطرنشان کرد: مکه مکرمه در سیل غرق شده است در حالی که بن سلمان برای انتقال آب دریا به مکه می کوشد.

پربیننده ترین خبرها