واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله جویانه جیک سالیوان/ افکار عمومی جهان فریب لفاظی‌ها و نمایش‌های سیاسی مقامات آمریکایی را نخواهند خورد

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله جویانه جیک سالیوان/ افکار عمومی جهان فریب لفاظی‌ها و نمایش‌های سیاسی مقامات آمریکایی را نخواهند خورد
پنج‌شنبه 24 آذر 1401 - 13:13

سخنگوی وزارت امور خارجه به تداوم اظهار نظرهای مداخله گرايانه مقامات رژیم آمريكا از جمله اظهارات جدید مشاور امنیت ملی آن پيرامون تحولات داخلی کشورمان واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تداوم اظهار نظرهای مداخله گرايانه مقامات رژیم آمريكا از جمله اظهارات جدید مشاور امنیت ملی آن پيرامون تحولات داخلی کشورمان، اظهار داشت: مشاهده سابقه و رويكرد دولت آمريكا در گذشته و حال، حاكی است كه حقوق بشر در سياست و عملکرد آن از جايگاه واقعی برخوردار نبوده و رژیم آمریکا همواره رفتاری سیاسی، ابزاری و دوگانه نسبت به موضوع حقوق بشر داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یکی از نمونه های رفتار و گفتار دروغین آمریکا در مبحث حقوق بشر این است که برخی از مستبدترين دولت ها و رژیم ها در جهان از جمله رژیم آپارتاید صهیونیستی كه در مورد رفتارهای متناقض و ضدحقوق بشری آنها اتفاق نظر وجود دارد، در زمره دوستان و متحدين راهبردی آمريكا بشمار می روند.

کنعانی اظهارات جدید مشاور امنيت ملی آمريكا را مهر تائيد ديگری بر مداخله و حمايت اين كشور از اغتشاشات اخير در ايران تحت پوشش شعارهای دفاع از حقوق بشر، زنان و زندانيان دانست و تاکید کرد: در مورد دروغگویی و سياسی بودن ژست های حقوق بشری مقامات آمريكا همين بس كه در طول چهار دهه فشار حداکثری و تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ايران، هیچگاه نسبت به ابعاد و پیامدهای گسترده و غیرانسانی این تحریم ها بر حیات، سلامت، شغل، معیشت و امنیت آحاد ملت ایران، هیچگونه ملاحظه ای نکردند و تحريم های ظالمانه و به تعبیر خودشان فلج کننده را بدون هیچگونه تفکیکی بر تمامی مردم ایران از جمله کوکان، زنان، دختران و مادران ایرانی تحمیل کردند.

کنعانی تصریح کرد:افکار عمومی جهان برغم ریاکاری و دروغگویی مستمر مقامات دولت آمریکا، نسبت به تاریخ سیاه حقوق بشری این رژیم آگاهی کافی دارند و فریب لفاظی ها و نمایش های سیاسی آنها را نخواهند خورد.

بنابر این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی حذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل در اظهاراتی مداخله جویانه این اقدام را رایی تاریخی خواند و افزود: این رای نشانه دیگری از اجماع در حال رشد بین‌المللی علیه ایران و مطالبه پاسخگویی است.

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل چهارشنبه شب ۲۳ آذر ماه با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها