9 کودک در عربستان در فهرست اعدام +فیلم

جمعه 25 آذر 1401 - 10:30

نقض حقوق بشر در عربستان از جمله بازداشت شماری از فعالان و اندیشمندان این کشور و صدور احکام سنگین علیه آنها به طور روزمره ادامه دارد.

العالم - عربستان سعودی

سازمان های حقوق بشری با انتشار اسم 9 کودک بی دفاع اعلام کردند که پلیس عربستان به دستور محمد بن سلمان، آنها را در فهرست اعدام قرار داده و این کودکان هر لحظه ممکن است اعدام شوند. این سازمان ها با درخواست از جامعه بین الملل برای اعلام همبستگی خود با این کودکان، تاکید کردند که این اقدام عربستان نقض آشکار کنوانسیون حقوق کودک است.

در پی ربوده شدن ده ها فعال مدنی و معلم و ادامه این روند، کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عرب اعلام کرد که ملت عربستان همواره در معرض ظلم و انزوا است و آزادی اندیشه و بیان از این کشور رخت بربسته و در مقابل زندان ها پر از انسان های شریف و آزاده است و دولت عربستان پیوسته در تلاش است که صدای ملت را خفه کند و بر همین اساس ذره ای اجازه انتقاد به آن نمی دهد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که دولت عربستان یک شهروند را به جرم اینکه ویدیویی را منتشر کرده و در آن گفته بود که سردخانه ها پر از جسد است و دیگر جا ندارند، بازداشت کرده است.

در همین حال سایت زندانیان اندیشه در عربستان با افشای سرنوشت تعدادی از زندانیان، چند رشته توییت درباره سرنوشت یک جوان به نام عبد الله ثوینی منتشر و اشاره کرد که وی به جرم اشاره به وضعیت زندانیان سالخورده در صفحه توییتر خود، از فوریه 2021 تا الان در بازداشت به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها