تظاهرات علیه شاه بحرین درسالروز شهدای قیام مردمی + ویدیو

تظاهرات علیه شاه بحرین درسالروز شهدای قیام مردمی + ویدیو
شنبه 26 آذر 1401 - 12:46

همزمان با سالروز شهادت شهدای اولیه قیام مردمی سال ۱۹۹۴ که به دست پلیس حکومت آل خلیفه انجام شد، بحرینی ها تجمع و حضور اعتراضی در خیابان ها علیه شاه این کشور شعار سر دادند.

العالم ـ بحرین

به گزارش العالم، بحرینی‌ها شب گذشته همزمان با سالروز شهادت دو شهید اول قیام مردمی علیه حکومت آل خلیفه در سال ۱۹۹۴ تظاهرات کردند و با در دست داشتن تصاویر شهدا و رهبران مخالف زندانی، علیه «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور شعار سردادند. "ما از حمد برائت می جوییم" از جمله شعارهای تظاهرکنندگان بود.

بر اساس این گزارش، مردم شهرک «السنابس» بحرین نیز در مراسم سالگرد شهادت این دو شهید تاکید کردند که راه شهدا را دنبال خواهند کرد.

آن‌ها همچنین از خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.

بحرینهمچنین فراکسیون اپوزیسیون بحرین روز پنجشنبه در لندن پایتخت انگلیس به مناسبت گرامیداشت شهادت دو جوان بحرینی در چنین روزی در قیام مردمی علیه سیاست‌های سرکوبگرانه "حکومت طاغوتی آل خلیفه" در سال ۱۹۹۴، کنفرانسی مطبوعاتی تحت عنوان «همراهی علیه اعدام‌های غیرقانونی و قتل‌های فراقانونی» برگزار کرد.

دفتر سیاسی جنبش حامیان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه خاطرنشان کرد که جشن ملی واقعی مردم بحرین ۱۷ دسامبر هر سال مصادف با روز شهدا است و نه ۱۶ دسامبر که در آن آل خلیفه قدرت و حکومت را غصب کرد.

تظاهراتجنبش حامیان انقلاب ۱۴ فوریه از توده‌های مردم خواست در همبستگی با خانواده‌های شهدا در روز شنبه ۱۷ دسامبر در روستاها، شهرها و محله‌های مختلف بحرین در تظاهرات گسترده مردمی با محوریت منامه پایتخت کشور در تظاهرات مردمی وسیع شرکت کنند و "شعارهای انقلابی در سرنگونی نظام، سرنگونی «حمد» ظالم و پایبندی به حق تعیین سرنوشت و ایجاد نظام سیاسی جدید در پرتو حذف تروریسم، دیکتاتوری. انحصار قدرت و حکومت و ثروت و منابع و اراضی کشور سر دهند. "

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه هم با صدور بیانیه‌ای به مردم بحرین که در اعتراض به سفر چندی پیش رئیس رژیم صهیونیستی و هتک حرمت وی نسبت به سرزمین پاک بحرین و همچنین در محکومیت عادی‌سازی روابط و خیانت آل خلیفه که فلسطین و مردمش را به صهیونیست‌ها فروخت، به خیابان‌ها آمدند، درود فرستاد و از مردم بحرین خواست تا بار دیگر در سالروز شهدای قیام به خیابان‌ها بیایند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

پربیننده ترین خبرها