اسرائیل در تله احزاب دینی؛ جنبش "BDS" تقویت می شود

اسرائیل در تله احزاب دینی؛ جنبش
شنبه 26 آذر 1401 - 16:23

معاون اسبق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از نقش غیرمستقیم احزاب "صهیونیسم دینی" که بر کابینه آتی این رژیم به ریاست "بنیامین نتانیاهو" سیطره خواهند داشت، ابراز نگرانی کرد و گفت که اقدامات این احزاب، جنبش عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم اسرائیل با نام اختصاری «بی. دی. اس» در جهان را تقویت خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «اسرائیل الیوم» روز شنبه اظهارات «یوسی بیلین» وزیر دادگستری و معاون اسبق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را درباره نقش غیرمستقیم احزاب "صهیونیسم دینی" که بر کابینه آتی این رژیم سیطره خواهند داشت و تاثیر آن بر تقویت جنبش عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم اسرائیل با نام اختصاری «بی. دی. اس» در جهان منتشر کرد.

جنبش «بی. دی. اس» یک جنبش جهانی است که اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را شناسایی می‌کند.

این جنبش همچنین از همه کشورها می‌خواهد تا شرکت‌های حامی رژیم نژادپرست صهیونیستی را تحریم کنند.

اقدامات تنبیهی که از سوی این جنبش علیه رژیم اسرائیل صورت می گیرد، شامل تحریم رژیم اشغالگر قدس، تعلیق سرمایه گذاری مرتبط با این رژیم و نیز اعمال مجازات (برای شرکت ها) در صورت همکاری با رژیم تل آویو است.

یوسی بیلین معاون اسبق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهارات خود تلاش کرد که اشغالگری این رژیم را محدود به مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷ میلادی کند و گفت: در طول سالیان متمادی کابینه های راست گرا، چپ گرا و میانه اسرائیل تلاش کردند تا به جهانیان بگویند که اوضاع موجود در مناطقی که در سال ۱۹۶۷ اشغال شدند، موقتی هستند تا زمانی که صلح با فلسطینی ها تحقق یابد.

بیلین ادامه داد: "در این میان، کابینه های گذشته بر این باور بودند که برای شهرک سازی در کرانه باختری و در گذشته در نوار غزه منعی وجود ندارد زیرا (به ادعای بیلین) معاهده چهارم ژنو که درخصوص مناطق اشغالی و مخالف انتقال ساکنان به این مناطق است، ظاهرا مشمول ما نمی شود زیرا جهان حاکمیت اردن بر این اراضی را به رسمیت نمی شناسد. در این بین، دادگاه عالی اسرائیل در تصمیمات بسیار مشکل دار خود حکم به قانونی بودن ایجاد شهرک سازی در این مناطق داد. "

وی درباره موضع تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اراضی اشغالی ۱۹۶۷ میلادی گفت: "فلسطینی ها هم به نوبه خود معتقدند که این اقدام اسرائیل موقتی نیست که در نهایت به یک راه حل دائمی تبدیل شود، بلکه در راستای اشغالگری مداوم اسرائیل است. اخیرا تشکیلات خودگردان فلسطین به دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه رجوع کرد و درخواست داد که اسرائیل به عنوان یک وجود اشغالگر در کرانه باختری اعلام شود. اسرائیل هم به طور معمول نمی خواهد با این بررسی حقوقی همکاری کند. "

بیلین خود نیز به قانون شکنی و سرکشی رژیم صهیونیستی و اصرار صهیونیستها بر ادامه اشغالگری با طرح این سوال اذعان کرد که آیا تل آویو ادعا دارد که همه چیز موقت است؟ اگر بعد از مدتی با فلسطینی ها (تشکیلات خودگردان) درخصوص راه حلی دائمی توافق شود، همه چیز حل خواهد شد؟

وی نقشه های اشغالگرانه احزاب صهیونیسم دینی در خصوص کرانه باختری رود اردن را باعث تقویت موضع جنبش عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل «بی. دی. اس» در سطح جهان دانست و گفت: احزاب صهیونیسم دینی مخلصانه به نفع جنبش «بی. دی. اس» عمل می کنند و گفته این جنبش مبنی بر اینکه اسرائیل برخلاف قوانین بین المللی، مناطق (اشغالی ۱۹۶۷) را به خود ملحق کرده است، تایید می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها