گزارش خبرنگار العالم از انتخابات پارلمانی تونس در شرایط تحریم آن از سوی احزاب مخالف

شنبه 26 آذر 1401 - 19:21

خبرنگار العالم در تونس از مقر هیئت عالی انتخابات گزارش داد که این هیئت از ابزارهای مطبوعاتی خود برای مدیریت روند انتخابات استفاده می کند و به گفته سخنگوی رسمی این نهاد، تعداد رأی دهندگان به 440 هزار نفر رسیده است.

العالم _ تونس

خبرنگار العالم که انتخابات پارلمانی تونس را در این کشور پوشش می دهد، گزارش داد: هیئت عالی انتخابات تاکید کرده است که روند رأی گیری بدون هیچ تخلفی ادامه دارد و با وجود برخی تخلفات جزئی به آرامی پیش می رود.

برگزاری انتخابات پارلمانی در تونس با دوازدهمین سالگرد انقلاب این کشور هم زمان شده است. این انتخابات آخرین گام در مسیر نقشه راهی محسوب می شود که قیس سعید رئیس جمهور تونس سال گذشته در تلاش برای خروج این کشور از بحران، اعلام کرد.

احزاب و گروه های سیاسی متعددی این انتخابات را تحریم کرده اند، انتخابات امروز (شنبه) در ادامه سلسله تدابیر و اجرای وضعیت فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

بنابر اعلام هیئت عالی انتخابات تونس، ۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۵۶ رأی دهنده در داخل و خارج از کشور ثبت نام کرده اند، در این انتخابات همچنین یک هزار و ۵۸ نامزد شامل ۹۳۶ مرد و ۱۲۲ زن برای کسب ۱۶۱ کرسی مجلس نمایندگان در ۱۵۴ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند.
این هیئت یازده هزار و 485 مرکز رأی گیری برای داخل و چهار هزار و 692 مرکز رأی گیری برای خارج کشور از جمله در فرانسه و ایتالیا اختصاص داده است.

روند رأی گیری تا ساعت شش بعد از ظهر امروز (شنبه) به وقت محلی در تونس ادامه دارد. این نخستین بار است که مردم در انتخابات پارلمانی به جای فهرست ها به افراد رأی می دهند.

پربیننده ترین خبرها