گزارش خبرنگار العالم؛ رای دهندگان تونسی از انتخابات پارلمانی استقبال نکردند

شنبه 26 آذر 1401 - 22:44

خبرنگار العالم در تونس با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی تونس با استقبال مردم روبرو نشد، خاطرنشان کرد، این مسئله اوضاع سیاسی را در این کشور پیچیده تر خواهد کرد.

العالم _ تونس

بنابر گزارش خبرنگار العالم از تونس، انتخابات پارلمانی در این کشور در حالی امروز (شنبه) برگزار شد که شاهد حضور نامزدهای مستقلی بود که به هیچ حزبی تعلق نداشتند، در همین حال میزان مشارکت در انتخابات همچنان پایین است.

در این انتخابات برای نخستین بار مردم تونس به جای فهرست ها به افراد رأی داده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، میزان مشارکت در برخی مناطق پنج درصد و در برخی مناطق به 14 درصد رسید که به طور میانگین 7.8 درصد است.

خبرنگار العالم گزارش داد: انتخابات پارلمانی در تونس در حالی برگزار شد که احزاب کمپین گسترده ای به منظور تحریم انتخابات به راه انداختند که در نتیجه باعث کاهش شدید میزان مشارکت شد.

خبرنگار العالم با بیان اینکه جنبش مردمی از 86 کاندیدا حمایت می کند، گفت که بسیاری از نامزدها نماینده ای برای نظارت بر عملیات رأی گیری نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت عالی انتخابات مقررات محدود کننده ای برای پوشش انتخابات در نظر گرفته بود.

احزاب و گروه های سیاسی متعددی انتخابات پارلمانی تونس را تحریم کرده اند، انتخابات امروز (شنبه) در ادامه سلسله تدابیر و اعمال مقررات فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

پربیننده ترین خبرها