گزارش گاردین از سرگردانی پناهجویان در خیابان‌های یخ زده تگزاس

گزارش گاردین از سرگردانی پناهجویان در خیابان‌های یخ زده تگزاس
يکشنبه 27 آذر 1401 - 19:05

انتشار تصاویری از پناهجویان سرگردان در خیابان های تگزاس در دمای منجمد کننده، نگرانی هایی را به بار آورده است.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش روزنامه گاردین، تصاویر مهاجران درحالی که خود را در پتو پوشانده و در خیابان های سرد می خوابند، زنگ خطر را در مورد مسائل رفاهی و حقوق بشری به صدا درآورده است.

این پناهجویان از کشورهای نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا و مکزیک هستند که تلاش می کنند خود را به خاک آمریکا برسانند.

ویدئوهای منتشر شده بسیاری از آنها را در حال درازکش روی زمین نشان می دهد که منتظر ورود به ایالات متحده هستند.

برخی از این پناهجویان برای گرم شدن آتش روشن کرده اند، زیرا دمای هوا در این منطقه در هفته جاری به زیر صفر رسیده است.

یک ویدئوی ضبط شده از سوی شبکه خبری فاکس نیوز، دهها پناهجو را پیچیده در پتوهای نازک نشان می دهد که به دلیل پر شدن ظرفیت تخت های پناهگاه ها مجبورند در خیابان های سرد بخوابند.

همچنین تصاویری از پتوها، کت ها و سایر وسایل رها شده در خیابان در فضای مجازی منتشر شده است، زیرا بسیاری از پناهجویانی که خود را تحویل ماموران فدرال آمریکا می دهند، مجازند فقط یک کیسه کوچک با خود حمل کنند.

ادعای شهادت ۹ پناهجو به خبرگزاری رویترز حاکی است که چند مورد آدم ربایی ظرف چند روز در ایالت دورانگو در شمال مکزیک روی داده و افراد ربوده شده به دو مکان اصلی منتقل و برخلاف میل خود برای باج خواهی در این مکان نگهداشته می شوند.

براساس این گزارش، اکثر پناهجویان ربوده شده از نیکاراگوئه بوده اند که به امید برخورداری از فرصت های اقتصادی بهتر در آمریکا، کشورشان را ترک کرده اند. در واقع، علم به این مساله که سردی روابط بین دولت های نیگاراگوئه و آمریکا ممکن نیست زمینه اخراج فوری این افراد را فراهم کند، آنها را به مهاجرت ترغیب می کند.

در حالی که موعد ماده 42 قانون مهاجرتی مصوب دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا روز ۲۱ دسامبر به سر می آید، انتظار می رود که مهاجرت های غیرقانونی در مرز آمریکا – مکزیک به ۵ هزار نفر در روز افزایش یابد که دو برابر رقم افرادی است که تخمین زده می شود که در دو روز هفته جاری به شهر ال پاسو در ایالت تگزاس رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها