سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه تهدید به استعفا کرد

سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه تهدید به استعفا کرد
يکشنبه 27 آذر 1401 - 19:12

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در حالی آماده تصویب قوانین جدیدی برای تسهیل تشکیل کابینه جدید این رژیم می شود که سفیر این رژیم در فرانسه در واکنش به این تحولات، تهدید به استعفا کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» در گزارشی نوشت: «یائیل جرمن» سفیر اسرائیل در فرانسه طی واکنشی به روی کار آمدن کابینه جدید تهدید به استعفا کرد.

این رسانه چاپ تل آویو افزود: وزارت خارجه اسرائیل در قبال نقض قوانین خدمات مدنی توسط جرمن و اظهار نظر درباره سیاست‌های کابینه جدید سکوت پیشه کرده است.

جرمن هفته گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» گفته بود: مطمئن نیستم که بتوانم نماینده کابینه جدید باشم؛ بنابراین استعفا خواهم کرد.

این دیپلمات رژیم صهیونیستی گفته بود: منتظرم ببینم چه قوانینی توسط کنست جدید در بدو شروع به کار تصویب می شود و کابینه جدید چگونه کابینه ای خواهد بود.

براساس قوانین رژیم صهیونیستی، هرگونه اظهار نظر سیاسی به ویژه در حوزه مسائل داخلی توسط دیپلمات های این رژیم ممنوع است.

تصویب برخی قوانین از جمله قوانینی که مجوزی برای حضور سیاستمداران مجرم در کابینه رژیم صهیونیستی است، زمینه اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، یکی از جنجال برانگیزترین قوانینی که کنست قرار است تصویب کند، رفع ممنوعیت برای حضور افراد دارای سابقه محکومیت در کابینه رژیم صهیونیستی است. «آریه درعی» رهبر حزب شاس از احزاب پیروز در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی دارای دو بار سابقه محکومیت است و براساس قوانین موجود نمی تواند عهده دار هیچ منصبی در کابینه این رژیم شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها