در صورت ادامه محاصره و تجاوزگری؛

یمن، امارات و عربستان سعودی را تهدید به بمباران کرد

یمن، امارات و عربستان سعودی را تهدید به بمباران کرد
يکشنبه 27 آذر 1401 - 23:11

مقامات مجلس شورای یمن با بیان اینکه آنچه در جنوب یمن اتفاق می افتد توطئه خطرناکی است که وحدت ، تمامیت ارضی و کشتیرانی  بین المللی یمن را تهدید می کند، امارات و عربستان سعودی را در صورت ادامه تجاوزات و محاصره کشورشان تهدید به بمباران کردند

العالم - يمن

شبکه خبری العالم گزارش داد، توطئه‌های خطرناکی که اکنون در جنوب یمن درجریان است، نقشه‌های کشورهای متجاوز علیه این کشور را پس از هشت سال تجاوز و تعدی عربستان، امارات و آمریکا به این کشور دوباره آشکار کرده است.

مقامات مجلس شورای یمن در مقابل این توطئه ها، تهدید کردند که در صورت ادامه تجاوزات و محاصره کشورشان و همچنین در صورت ادامه حضور امارات در جزایر و سواحل یمن، امارات را بمباران خواهند کرد.

عبده الجندی، نایب رئیس مجلس شورای یمن، گفت: آنچه در جنوب اتفاق می افتد توطئه خطرناکی است که وحدت، تمامیت ارضی و کشتیرانی بین المللی را تهدید می کند.

یحیی المهدی، رئیس کمیته دفاعی و امنیتی مجلس یمن نیز تاکید کرد، تجاوزات دشمن به یمن جز با نیروی قاطع و محکم و بمباران اهداف استراتژیک در عمق عربستان و امارات پایان نخواهد یافت.

این تحولات در حالی رخ می دهد که رهبران یمن واشنگتن را به اعمال فشار بر ریاض و ابوظبی برای تشدید محاصره صنعا متهم کرده اند، زیرا واشنگتن به مانعی برای صلح در این کشور است.

تحولات یمن در حالی رخ می دهد که مناطق تحت کنترل ائتلاف متجاوز سعودی شاهد تظاهرات گسترده علیه مزدوران به دلیل وخامت اوضاع عمومی شهروندان است و هزاران نفر در منطقه ردفان استان لحج یمن علیه شبه نظامیان موجود در این منطقه تظاهرات کردند و مارب نیز شاهد درگیری های بی وقفه ای میان قبایل و نیروهای وابسته به حزب اصلاح است.

برخی منابع در مأرب اعلام کردند چند روز گذشته ده‌ها نفر در نتیجه درگیری‌های قبایل عبیده و نیروهای الاصلاح کشته شدند، زیرا این قبایل به دلیل محرومیت از ثروت نفتی و بی توجهی عربستان سعودی یا دولت وابسته به ریاض در زمینه رسیدگی به بحران های آن مناطق، به تأسیسات نفتی حمله کردند و خواستار تأمین سوخت شدند.

برخی منابع در مارب خاطرنشان کردند نیروهای دولت مزدور مورد حمایت ریاض روستاها و مناطق مسکونی منطقه غوبریان را بمباران کردند که منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان آن منطقه و قبایل شد.

برخی ناظران بر این باورند که آنچه این منطقه شاهد آن است نشانه ای از آغاز انقلاب قبیله ای علیه ائتلاف سعودی و مزدوران آن در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها