گسترش اشغالگری امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن

گسترش اشغالگری امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن
دوشنبه 28 آذر 1401 - 09:43

یک فعال یمنی از نقش مزدوران وابسته به امارات در جزیره سقطری در جنوب یمن و سیاست مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در این کشور پرده برداشت.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "سالم بخيت المهری" فعال یمنی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شبه‌نظامیان ( شورای) انتقالی در سقطری طوری رفتار می‌کنند که گویی ( این جزیره) بخشی از امارات است هر از گاهی تصمیم می‌گیرند که به این اشغالگر مزایا، مجوزها و تسهیلاتی ارائه دهند که در واقع هیچ تصمیم یا هدفی جز تحقق بخشیدن به اهداف امارات ندارد.

حدود دو هفته پیش "محسن الداعری" وزیر دفاع یمن توافقنامه نظامی و امنیتی با "عبدالله النعیمی" وزیر دادگستری امارات به منظور تقویت هماهنگی نظامی و امنیتی بین دو کشور امضا کرد؛ توافقی که گفته می‌شود به امارات اجازه می‌دهد که در تمامی عرصه های زمینی، دریایی و هوایی یمن مداخله کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این توافقنامه در چارچوب تلاش‌های امارات برای تسهیل حضور رژیم صهیونیستی در سواحل و بنادر یمن است؛ زیرا این رژیم از طریق ابوظبی به دنبال تحمیل حضور نظامی و اطلاعاتی خود در مناطق استراتژیک یمن از جمله سواحل جنوب غربی، استریپ، باب المندب و جزایر سقطری و میون است.

پربیننده ترین خبرها