بافت روپوش جدید قبر مطهر حضرت ابوالفضل(ع) پس از سه سال در سوریه پایان یافت

بافت روپوش جدید قبر مطهر حضرت ابوالفضل(ع) پس از سه سال در سوریه پایان یافت
دوشنبه 28 آذر 1401 - 18:28

بافت روپوش جدید قبر مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) پس از سه سال تلاش پایان یافت و به زودی روی سنگ قبر آن حضرت قرار خواهد گرفت.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع)، کار بافت روپوش جدید قبر مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع) پس از سه سال تلاش در کشورهای مصر، لبنان، سوریه، فرانسه و کویت پایان یافت و مقدمات نصب آن روی مضجع مطهر باب الحوائج حضرت عباس (ع) در حال انجام است.

«سید عباس هاشم آل بوشقة الموسوی» متخصص پوشش عتبات عالیات و اهدا کننده روپوش از کویت در این زمینه گفت: کار نخست که برای بافت روکش حرم حضرت عباس (ع) انجام دادیم، در سال ۱۴۲۵ هجری قمری مصادف با سال ۲۰۰۵ میلادی پس از کسب موافقت تولیت آستان حرم مطهر بود.

وی اظهار داشت: ظرف دو سال این کار به پایان رسید و مفتخر شدیم که در سال ۱۴۲۷ هجری قمری مصادف با سال ۲۰۰۷ میلادی آن را روی قبر حضرت قرار دهیم تا اولین روپوش قبر حضرت ابوالفضل (ع) منقش به کتیبه‌های زیبا باشد.

وی افزود: پس از ۱۵ سال بار دیگر مفتخر شدیم تا روپوش جدیدی را تکمیل کنیم که در روزهای آینده روی قبر مطهر آن حضرت نصب می‌شود.

الموسوی گفت که کار بافت این روپوش با پارچه ابریشم در سال ۱۴۴۱ هجری قمری مطابق با سال ۲۰۱۹ میلادی در سوریه آغاز شد و بافت کتیبه‌هایی با عناوین عباس (ع) شش ماه به طول انجامید و در بافت آیات قرآن از نخ فرانسوی استفاده شده است.

وی افزود: کار بافت این روپوش پس از سه سال کار مستمر هنرمندانی که خود را نذر خدمت به اهل بیت (ع) کرده اند، چند روز پیش تکمیل شد و طبق توضیحاتی که تولیت آستان مقدس حضرت ابولفضل العباس (ع) بیان خواهد کرد، در روزهای آینده روی قبر آن حضرت قرار خواهد گرفت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها