استقبال کم‌رنگ از انتخابات پارلمانی تونس/ درخواست مخالفان برای کناره گیری قیس سعید

سه شنبه 29 آذر 1401 - 10:26

شورای عالی انتخابات تونس میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر حدود 11 درصد اعلام و خاطرنشان کرد که علت استقبال ضعیف از این انتخابات، تغییر سیستم رأی گیری بوده است.

العالم - تونس

در دور اول انتخابات پارلمانی تونس، 21 نامزد انتخاب شدند، دور دوم انتخابات در 133 حوزه برگزار خواهد شد. شورای انتخابات تونس افزایش میزان مشارکت به 11.22 درصد را ناشی از اعلام نتایج دیرهنگام در برخی حوزه ها و تمدید زمان برگزاری انتخابات در برخی حوزه های دیگر دانست.

این شورا اعلام کرد که به دلیل بروز تخلف در برخی حوزه ها، همه یا بخشی از آرای برخی از نمایندگان ابطال می شود.

این در حالی است که جنبش الشعب (مردم)، حامی قیس سعید، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ظرف چند ماه آینده شده است.

منصف بوزازی، از رهبران جنبش الشعب به خبرنگار العالم گفت: "قیس سعید، منتخب مردم است لذا ما از ایشان می خواهیم ظرف سه یا چهار ماه آینده انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار کند".

تحلیلگران با اشاره به تقاضاهای مکرر مخالفان برای کناره گیری قیس سعید، برگزاری چنین انتخاباتی را بعید دانستند.

نزار مقنی، تحلیلگر سیاسی هم به خبرنگار العالم گفت: هر گونه دعوت و تلاش برای کناره گیری قیس سعید یا تغییر روند جاری شکست خورده و قیس سعید به کار خود به همین روال ادامه خواهد داد. البته شاید تغییرات ناچیزی در روند جاری رخ دهد.

نتایج انتخابات پارلمانی همه را در مقابل کار انجام شده قرار خواهد داد اما تبعات آن به زودی مشخص خواهد شد. در سایه تحرکات روزافزون گروه های سیاسی مخالف، تونس خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی آماده می کند.

پربیننده ترین خبرها