افشاگری سایت انگلیسی از ماهیت حقیقی جشنواره میدل بیست عربستان

سه شنبه 29 آذر 1401 - 13:24

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" با استناد به اظهارات شوک آور زنان خارجی شرکت کننده در جشنواره "میدل بیست" عربستان فاش کرد که این جشنواره عملا تبدیل به موقعیت هایی برای تعرض به زنان شده است.

العالم - عربستان سعودی

در حالی که عربستان از جشنواره موسیقی "میدل بیست" طوری حرف می زند که انگار بزرگترین رویداد موسیقی جهان را برگزار کرده است اما حقایقی که به تازگی از این جشنواره برملا شده است، چیز دیگری می گوید.

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" با استناد به اظهارات شوک آور زنان خارجی شرکت کننده در جشنواره "میدل بیست" – که توسط شورای تفریح و سرگرمی عربستان به ریاست ترکی آل الشیخ برگزار شد - فاش کرد که این جشنواره عملا تبدیل به موقعیت هایی برای تعرض به زنان شده است.

این سایت انگلیسی خاطرنشان کرده است که عربستان با اینکه طی سالهای گذشته به خاطر موضوع تعرض به زنان و مشکلاتی که در جشنواره های موسیقی پیش آمده است مورد انتقاد قرار گرفته است، اما هیچ تغییری در جشنواره سال جاری رخ نداد.

تمام جشنواره هایی که ترکی آل الشیخ برگزار کرده است به جای اینکه کارنامه سیاه محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان را پاک کند، یک بار دیگر عربستان را در کانون انتقاد و تمسخر قرار داده است.

شماری از فعالان سعودی از همان ابتدا درباره این رویداد در عربستان هشدار داده اند اما تنها چیزی که عایدشان شد، زندان بود. فهد الیوسف، یکی از همین فعالان و منتقدان است که به جرم انتشار ویدیویی انتقادی از آنچه که به "کلوب های حلال" در جده معروف شده است، از 36 ماه قبل در زندان به سر می برد.

خالد الشهری، هم به جرم اظهار نظر در این باره، سرنوشتی مشابه پیدا کرده است.

به این ترتیب زندان های عربستان پر است از کسانی که به جشنواره های تفریحی ریاض و جده اعتراض کرده اند و چرا چنین نباشد وقتی که بن سلمان برگزاری این چنین مراسمی را حلقه نجات خود از پرونده جرایم ضد حقوق بشر و بهترین وسیله برای شست و شوی مغز جوانان می داند.

پربیننده ترین خبرها