واشنگتن بار دیگر خواستار حمایت جهانی از اغتشاشات در ایران شد

واشنگتن بار دیگر خواستار حمایت جهانی از اغتشاشات در ایران شد
سه شنبه 29 آذر 1401 - 12:47

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از جامعه جهانی درخواست کرد که از تداوم اغتشاشات در ایران حمایت کنند.

العالم - آمریکا

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته (دوشنبه) خود کشورهای جهان را به حمایت از اغتشاشات و ناآرامی‌های شکست‌خورده در ایران ترغیب کرد.

پرایس در کنفرانس خبری خود تصریح کرد که ایالات متحده کشورهای دیگر را «به ایستادگی در کنار آن معترضان شجاع در ایران ترغیب می‌کند که حقوقی را ابراز می‌کنند که برای آن‌ها به همان اندازه دیگر مردم دنیا، جهانی است».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه از انواع تلاش‌های غرب برای حمایت از تداوم اغتشاشات در ایران سخن به میان آورد و گفت که واشنگتن به همراه شرکای اروپایی خود گام‌هایی را برای تسهیل ارتباطات داخل و خارج ایران برداشته است که شامل صدور مجوز برای شرکت‌های فناوری برای ارسال تجهیزات به ایران بدون ترس از نقض تحریم‌ها می‌شود.

پرایس در این خصوص به خبرنگاران گفت: «سیاست آمریکا همواره بر ایستادن کنار آن‌هایی بوده است که در صلح و آرامش حقوق خود را پیش می‌برند. ما در اینجا این کار را انجام می‌دهیم. ما کشورهای سراسر جهان را تشویق کرده‌ایم که همین کار را انجام دهند و برای انجام همین کار با کشورهای سراسر جهان همکاری خواهیم کرد».

از زمان آغاز اغتشاشات در ایران، مقام‌های کشورهای غربی بیانیه‌هایی را در حمایت از اعتراضات در ایران صادر کرده‌اند و به بهانه ناآرامی‌ها در کشورمان، تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها