اعتصاب دوباره پرستاران انگلیسی در کمتر از یک ماه

اعتصاب دوباره پرستاران انگلیسی در کمتر از یک ماه
سه شنبه 29 آذر 1401 - 15:26

پرستاران انگلیسی برای دومین بار در یک ماه اخیر با ترک محل خدمت خود، نسبت به دستمزدهای پایین خود اعتراض کرده و دولت لندن را به انجام اعتصاب‌های بیشتر تهدید کردند.

العالم - اروپا

در ادامه بحران اقتصادی و اجتماعی در انگلیس، پرستاران این کشور برای بار دوم در کمتر از یک ماه دست به اعتصاب زدند.

اتحادیه پرستاران انگلیس امروز (سه‌شنبه) تهدید کرد اگر دولت لندن طی چهل‌وهشت ساعت آینده به درخواست‌های آنها برای افزایش دستمزدها پاسخ ندهد، اعتصاب‌های بیشتری در راه خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعتصاب حداقل یکصد هزار پرستار انگلیسی، اقدامی بی‌سابقه در تاریخ ۱۰۶ ساله اتحادیه پرستاران این کشور است که به گفته معترضان نمی‌توانند با تورم بیش از ۱۰ درصدی، با این مقدار دستمزد امرار معاش کنند.

دولت انگلیس پیشنهاد افزایش فقط ۴ درصدی دستمزدها را به پرستاران داده و هرگونه مباحثه بیشتر در این‌باره را رد کرده؛ «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور نیز گفته درخواست پرستاران برای افزایش ۵ درصدی بعلاوه تورم که معادل ۱۹ درصد ارتقای دستمزدها می‌شود، غیرممکن است.

«پت کولن» رئیس اتحادیه کالج سلطنتی پرستاران انگلیس در این‌باره گفت: «باید این ماجرا را تا کریسمس رفع و رجوع کنیم. من با او (سوناک) در هر زمانی که لازم باشد مذاکره می‌کنیم تا مانع از ورود پرستاران و بیماران به سال جدید با چنین وضعیت نامطمئنی شوم».

کولن اما تاکید کرد: «اگر دولت آماده نباشد که کار درست را انجام دهد، ما چاره‌ای جز ادامه دادن [اعتصاب‌ها] در ماه ژانویه نداریم که البته بسیار تأسف‌بار است».

از سوی دیگر، گزارش رسانه‌های انگلیسی حاکی است با توجه به قصد کادر درمان در این کشور برای اعتصاب ممکن است از افسران پلیس خواسته شود رانندگی آمبولانس‌ها را به عهده بگیرند.

فدراسیون پلیس انگلیس و ولز که نمایندگی حدود ۱۴۰ هزار افسر پلیس در این کشور را به عهده دارد گفته که نیروهای پلیس نمی‌توانند راننده‌های آمبولانس یا کادر درمان ماهری باشند.

پیش از این نیز اعتصاب کارکنان بخش ریلی انگلیس در پدیده‌ای که به «زمستان نارضایتی‌ها» معروف شده موجب صدور هشدار درباره استفاده شهروندان از قطار در شب کریسمس شده است.

پربیننده ترین خبرها