بایدن: تحویل موشک‌های پاتریوت و اعطای 2 میلیارد دلار به اوکراین امروز نهایی می شود

بایدن: تحویل موشک‌های پاتریوت و اعطای 2 میلیارد دلار به اوکراین امروز نهایی می شود
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 12:16

رئیس جمهور آمریکا گفت: اعطای حدود 2 میلیارد دلار کمک مالی و تحویل موشک‌های پاتریوت به کی‌یف امروز (چهارشنبه) در سفر رئیس‌جمهور اوکراین به واشینگتن نهایی می شود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش بلومبرگ، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: اعطای حدود 2 میلیارد دلار کمک مالی و تحویل موشک‌های پاتریوت به کی‌یف را - در زمستان امسال - در سفر روز چهارشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به واشینگتن برای سخنرانی در کنگره آمریکا نهایی خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفته که کمک‌های مالی واشینگتن به کی‌یف حدود 1.8 میلیارد دلار خواهد بود.
زلنسکی برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه و در مرحله حساسی از این منازعه، اوکراین را ترک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در ماه‌های اخیر کی‌یف را به مقصد کشورهای خارجی ترک نکرده است.

کمک های مالی و نظایم غرب به اوکراین در حالی است که دولت این کشور اخیرا پیشنهاد هنری کیسینجر استراتژیست آمریکایی را برای مذاکرات صلح با روسیه رد کرده است.

این دیپلمات پیشین و استراتژیست آمریکایی با بیان این که زمان حرکت به سمت مذاکرات صلح در اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ جهانی دیگر فرا رسیده است، پیشنهاد مذاکرات صلحی را به کی یف ارائه کرده است اما دولت اوکراین با رد پیشنهاد کیسنجر آن را «مماشات در برابر تجاوزگری» خوانده و گفته هیچ توافقی در صورت واگذاری قلمرو در کار نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها